Search This Blog

Saturday, November 12, 2011

Kisah raya ku di perantauan....

Salam Aidiladha utk sume.... :)


lambat benor aku wish utk korang2 sume ye....haishhh.....mggu yg sgt2 busy....so, dah takde masa nk layan blogging niii....arini, da jumaat, so agak lega sket laaa....walaupun ada byk lg keja yg belum siap....haishhh....(tak baik mengeluh ye...)


so, pagi Aidiladha yg lepas, Alhamdulillah, syukur pada Ilahi, aku diber kesempatan menyambut hari lebaran ini ngan penuh sederhana tapi bermakna...memandangkan hari ahad tu bermulanya day light saving...agak rush hour la utk ku...nk tau apa tu day light saving..maksudnye, mlm tu aku dpt tdo lama...extra satu jam...hahahha....


paham tak?? tak pham lg ek....makanye masa diawalkan satu jam....kalo ikut jam manual, contohnye jam menunjukkan pukul8 pagi...tp, sebenarnye br pukul7 pagi...hehehe....tp, pg tu, bgn dr tdo..aku agak blur...tgk jam kt handset..yup..dah pukul 7pagi...tp, tak sure handset ada auto daylight saving ke tak....terus ON laptop...ye, waktu sama ngan jam handset...tp, bile tgk jam tgn, of kosla tak berubah....dah pukul8 pagi....hehe...camtu la story utk daylight saving...dan, waktu solat skang ni, diawalkan sejam drpd hari Sabtu...haishhh...susah oo..skang ni nk solat....pkl4.50ptg da msk Magrib....Asar lgla awl, pkl 2.30 da masuk....so, bayangkan camne aku kena blk umah n solat....haishhh...cobaan utk aku disini.....tp, kalo posa waktu ni. mmg best laaa.....jom kite posa esok!!!!


alkisahnye di pagi raya, (br nk cite..hehe)..terlambt sampai ke tmpt solat..bukan aku yg lmbt..tp, org lain...dan, terlupa lak nk bw jaket yg super tebal...apa lagi....tergedik2 la dlm kesejukan pagi tuuu....dah, lambat, parking pun da full....terpaksa parking kt tmpt yg sgt sgt jauh....


nsb baik, smpat solat....tp, tak sempat dgr takbir raya....lepas solat..br kesempatan jmpa org2 melayu yg lain...jmpa geng2 melayu ni mmg best....hingaq tak igt.....hahahhahaha...


dalam tmpt solat...Umat Islam drpd pelbagai negara, bangsa dan pelusuk dunia

kwn baru dan kawan lama.. :)

aku tak bw bj kurung..so, terpaksala pakai bj yg ala2 bj kurung....dan, sweater itu tak cukup tebal..sgt2 sejuk pagi tu..

gathering utk org2 Melayu - Malaysia n Indonesia..tp, yg ramai nye org Indonesia je..org Malaysia...5 org je....


Itulah kisah rayaku di perantauan...ALhamdulilah, aku ditemukan ngan org2 yang baik...syukur sgt2 tuuu...malam tu, aku wat open house kt umah aku...penuh ngan umat2 non muslim....nnti, aku cite lain ye.... :)


Salam Aidiladha utk sume.... :)

5 comments:

starzieti said...

bestnye dapat beraye at perantauan. dapat rase suasane yg lain kan.

selamat hari raya aidiladha. :)

-anidaothman- said...

takpa tin.......sweet memori sumenie..kan senang nak raya tempat org......

Azizal Adnan said...

awat tertinggal baju sejuk tu... kan tengah selsema...

sugar2 kapas strawberry said...

pengalaman tu tin..pengalaman :)

Pepel BoNda AmaNi said...

2 pengalaman raya tin kat sana...raya posa ngan raya haji....

Related Posts with Thumbnails