Search This Blog

Showing posts with label LA. Show all posts
Showing posts with label LA. Show all posts

Thursday, March 22, 2012

Trip to LA - Universal Studio - Part 2 - experience king kong 3D

morning uols....


what's up..what's up??


as been promising in last post, i will share to u guys the video during my studio tour....it was awesome, fun and REAL!!!


fuuhhh....here we go.....


video in the KING KONG movie...it was real...it seem like we are inside the movie with king kong fight with the dinasours....moreover, it look real because we are wearing the 3D glass...sorry for the shaking video as i was moving...and the train also move here n there....such a nice experience!!!!





next, is the scene from 2 fast 2 furious...i can fell the hotness of the fire....fire burning!!!





big flood...it started with the raining and after few minutes come big water from the upper part of the road....so amazing!!!! i cant remember which movie is this...





ni lg shiokk....bole merasa earthguake kt bawah subway...gile cooll!!! n, dalm hati, dok beristiqfar je....cam real.....







new york city


i think this is Bree's house....rasanye dorang tgh shooting dlm umah tuu


Susan's house....Mike kena tembak kt dpn pintu ni laa...sian kt susan....da jd janda... :(


Gabrielle's big house....mmg cantik!!!


till my next update....bye!!!

Wednesday, March 21, 2012

Trip to LA - Universal Studio - Part 1

salam korang...


napela malam ni aku susah sgt nk tdo...jam dah pukul 1.18 pagi...tapi, mata still terbuka luas...td, layan baca "Confession of Shopaholic"...igtkan bolela pejamkan mata ni..tapi, still tidak berjaya..


takpela..aku update blog kejap...


aritu, da cite pasal day0...arini, nk cite pasal Day1 lakkk...pagi2 sabtu, kitorg terus checkout n menuju ke Universal Studio..it took only 10min je from hotel to US...masa sampai pg tu, tak ramai org lagi..still awal...yeay!! berjaya sampai awl b4 US buka..parking pun tak full...maklumlah br first day....tgkla 2nd n third day...sume nye da letih...hahahha...


sbb, kitorg da beli tkt online,so  tak yah nk beratur pnjg nk beli tkt..sampai situ, terus shoot2 gambo...sume port pun nk amik kann...then, kejar2 masa jugak sbb sume tmpt pun nk kena explore...so, kena make sure plan ur time elok2....


See...siap da study apa yg ada kt park tuu...so, just jln2 based on the planning.....

Attraction
What is that?
Attraction
What is that?
Studio Tour with King Kong 360
Ride 3D
Water world
Show
The Simsons
Ride 3D
Universal Animal Actor
Animal show
Jurassic Park
Ride Wet
The Blues Brothers
Show
Revenge of the Mummy
Ride

The NBC Universal Experience
Sight seeing
The Adventure of curios George
Wet Playground
Special Effect Stage
Show

Shrek
4D

House of Horror
Tour

Terminator
Ride 3D



sampai2, kitorg terus menuju ke studio tour yg terletak paling hujung....tp, ni mmg kena g dulu sbb amik masa lama sket....but, this studio tour sgt2 best...bole tgk tempat dorang shooting film...so, dorang wat bgnn2 cam ala2 kat New York, so that tak yahla dorang terbang ke New York...ada satu clock tower dlm cite back to the future...dpt tgk jugakkk...aku dpt jugak melawat Wisteria Lane...kawasan perumahan Desperate Housewives....cntik giler rumah dorang...sgt2 marvelous..masa tu, ada truck2 besar kt luar rumah dorang....rasanye dorang tgh wat shooting kt situuu...


ada filem shark laa...ada filem flight terhempas....and ada satu scene air bnjir yg kuat yg menhempas bas yg kitorg naik tuuu....


yg paling best..KING KONG 3D...betui2 real laa....besar cam die nk baham aku lakkk....aku ada record videonye...nntila share kt korang ye....dlm part 2 ye...hehehe...


just sharing few photos only....more photos coming in my next update...



on the bus - studio tour

its a must to take photo here...i'm on red carpet guys!!

SAY NO to rumah hantu...this is one place that i don't even dare to enter...hahaha..
Table kt ats tu bole dijadikan rujukan utk korang yg nk pegi US Hollywood ni nanti ye... :)
Transformer still under construction...kalo da siap, lg best kann...


okla, korang...thanks for reading this...time to sleep... :)
Stay tune for my next update....hehehe

Monday, March 19, 2012

Trip to LA - Do's & Dont's

yu hoooo....


sape nk pegi LA??? meh aku nk share2 sket tips ke sana ye...
1) kena beli tket flight awl2..kalo lambat sure, mahal berganda2....so, aku beli tket on9 kat expedia.com...2bulan b4 our trip...so, dptla harga usd250- 2ways... (murahkannn)...ohhh..tp, trip tu from Portland to LA...not, from Mesia laa...kalo mesia lg mhl kott....


2) kena booking hotel, keta sewa, awl2 ye...then, yang paling penting beli tket CITY pass online...senang sket...sampai2 sana, terus g msk je..tak yah susah2 nk beratur beli tiket..beli city pass untung sket sbb dpt pegi 3tempat...mcm 3 in 1 laa..Universal Studio - 1day, disneyland -3days and 1day for Seaworld San Diego....alang2 da pegi LA, mmg kena terjah sume tmpt tuuu.... :)


3) make sure prepare all the itenararies...for me, i da wat siap2 plan...first day nk g mana..second day n bla bla bla....and, do research first..maklumla skang ni da ada internet...so, senang je nk wat research nii..kite tau bape lama dr satu tmpt ke satu tmpat ngan klik google search je...so, takdela kite blur bile sampai kt tmpt yg dituju tuu...dan, jgn lupa bw GPS....keta sewa + GPS akan dikenakan extra charge...


4) make sure bring moisturizer, lotion, hand cream....kt LA, cuacanye agak panas dan kering....kalo tak pakai lotion, kulit akan mengelupas ngan teruknye...dan, yg penting sunblock....sgt2 panas ala2 Mesia...


5) one last important thing, make sure do research on halal food near ur stay....kalo tak, terpaksa mkn Vegie or seafood (especially fish n chips) tiap2 hari....


awesome sunset view from the plane...ptg tu, blk drpd ofis terus g LA...

nk jugak amik gambo bersama sunset view kt blkg tuu...flight ke sana naik United Airlines..kecik je flight nii...bergoyang2 je rasa...dan stewardess pun tua2 je...tak mcm stewardess Air Asia kott...

After 2 hrs on flight, sampai la ke tmpt yg dituju...sejam jugak nk settle hal2 keta sewa...n, dari airport ke hotel ni, amik masa setgh jam...

perut da lapar....jom layan PIZZA gedabak dulu....VEGIE pizza je nii...kedai sebelah hotel tu je....senang kannn...tak yah jln jauh2....


bilik kecik je..cukupla utk 3org tdo dan yang penting cukup utk solat dan mandi manda utk persiapan esknye...




*hotel ni agak mahal utk bilik yg kecik..maybe, sbb weekend rate...dan, for me tak kesah sgt sbb bilik ni utk tdo je...tu pun tak sampai 24 jam...check in kul11 mlm, dan esknye check out pkl9pagi....nape check out awal2 pg?? sbb..sbb...nk pegi Universal Studio...


Stay tune for next review - U.N.I.V.E.R.S.A.L S.T.U.D.I.O
Related Posts with Thumbnails