Search This Blog

Wednesday, February 17, 2010

JOM pekena ikan bakar...

pagi yg gelap kini sudah terang....lalalalala...

kite mulakan pg ni ngan update new entry..lama giler tak update blog ni...maklumla cuti lame..aku pun mls nk update kt umah..cam tak de privacy sgt...kt opis ni, senang sket nk update blog..lgpun, aku sorg2 je kt opis ni..sume org still in cuti CNY...

k, last saturday, aku n famili ku pegi jln2 cari mkn..ekcelli, tak plan pun nk mkn ikan bkr..this suggestion come from one of my uncle yg br sampai drpd KL..die br blk kg n nk belanja kitorg mkn2...at first, kitorg decide nk mkn kt lahar kepar, kepala batas...dkt ngan area penaga, penang..tp, bile sampai kt kedai tu, kedai gelap gelita..meaning, tutuplaa...then, kitorg berkonvoi mencari kedai ikan bkr yg buka pada mlm tu...jln n jln..nmpk satu kedai n terus singgh kt situ...kedai tu diberi nama "RUMAH PUTIH"..aku pun tak dpt nk agak kt mana lokasi kedai nii...just follow keta dpn je...hehe...

sampai2 cam biasaklaa, aku kua kan camera S90 ku ni, n take few photos:

kedai "Rumah Putih" ni tak la se"gah"namenye cam White House kt US tuu...
kedai agak full ngan org2 nk mkn cam kitorg...full sampai tak cukup meja..pelayan2 kedai ni, tepaksa kuarkan meja2 n kerusi2 drpd dlm umah...aku rasa diorg ni tak expect ramai customer kott...


ni, some of my famili members...famili besar, ank2 tok aku...after 15 min tggu, seorg pelayan kedai ni or maybe tokey kedai, gtau kitorg yg sume menu yg kitorg order da abih..even, air tembikai pun da abih...hmmm..sgt2 pelik kann..nk buka kedai, tp tak prepare sume2 brg...so, we decided to find another place...jomm...jln2 cari mkn...


sempat lg aku berposing ngan adik ku berlatarblkgkan signboard rumah putih...aku igt, aku nk dtg lg kedai ni pd siang ari..manala tau kedai ni tak wujud...cam spooky je kedai nii...

then, we went to Sg Petani..siggh kt dataran ikan bakar, sg petani..masa kitorg sampai, tempat agak full n kitorg terpaksa tggu..maklumla kitorg ramai, about 30 org...time menunggu tula, aku capture all my famili photos...

bergambo ngan paksu n ank2 nye -Adam n rania...

my siblings..love them very much...

gambo lg ngan my sis n my cousin...



lepas setgh jam menunggu, brla ikan siakap bkr sampai...yeay..eating time....mmg sedap n menyelerakan....super duper licious...

ni kerang rebus..bolela thn...

Ekcelli, byk lg makann yg diorder...udang msk sambal, sotong goreng tepung, tomyam n sayur kailan..tp, servis kt kedai ni sgt2 lembap....diorg antar tomyam n sayur , lepas kitorg da abih mkn nasi...besides that, ada yg tak dpt nasi sbb nasi da abih..so, terpaksa tggu nasi...mmm..my uncle sgt2 bengang ngan tokey kedai niii...alasan yg diberi, ramai org...hmmm..as tokey kedai, supposedly they should expect that they will have lots of customers..kalo tak mo ramai org, baik tak yah buka kedai kannn..hmmm..aku pun agak bengang gaklaa...hehe..anyway, thanks to my uncle sbb belanja mlm tuuu...kenyang sgt...

gambo diambil lepas mkn..sume org da selamat melantak n kenyang...

ape2pun, kedai ni mmg sedap..the seafood mmg best..sampai menjilat jarilaa...yg tak bestnye, servis sgt lambat...aku mkn separuh nasi je...huhuhu...

2 comments:

mie said...

sedapnya!!!!
lama xmkn ikan bakar ni..
cicah ngan air asam sedap gak...

MiYOKO SuKi said...

mmg sgt sedap..air asam kt situ mmg meletup gituuu...

Related Posts with Thumbnails