Search This Blog

Monday, February 01, 2010

~BerCuti Di CaMeron HighLands~

Alhamdulilah, sampai gak aku di rumah nii..
oh..sgt2 rindukan blog aku niii..
tak sabo nk update pasal percutianku di Cameron..
tp, semlm tak dpt nk update..nsb baik arini, aku cuti..yeee...
so, bolela luangkan masa ngadap blogku ini..hehe...
perjalanan ke Cameron hanyalah mengambil masa 3 jam je drpd Penang..
tak jauh sgt kann..
tp, yg penatnye sbb jln2 yg bengkang-bengkok dan selekoh yg tajam..
tu membuatkan tgn n kakiku lengah menekan pedal n brek...
kadang2 tu, rasa cam tak mo tekan brek je...
kalo tak tekan brek, sure aku da tak leh nk update blog ni kann..hehehe..
ekcelli, tula first time aku drive sendiri ke sana..
mantap tak aku..hihihi..rasa cam power gakla bole sampai kt sana dlm masa 3 jam je...
n lg satu, sbb dpt bw mama n tokku pegi jln2 kt sana..
sememangnye tok mmg dah lama nk pegi jln2 kt sana..
cume, ank2nye je yg tak bw dia pergi..
kirenye akula cucu first die yg bw die menjejakkan kaki ke sana..ceewaahh...

tp, aku rasa Cameron tak sesuai utk golongan warga2 emas..
Ini kerana, sume tempat2 kt sana, kena menaiki tangga n berbukit...
sian gakla tgk mama n atok tercungap2 naik tangga n pnjt bukit..

k, meh tgk gambo2 kt bwh...mls nk cite pnjg2...

start our journey seawl 9pg...aku as a driver n adikku as a photographer.

sampai2, sgt2 excited tgk ladang teh n terus bergambo..

memandang jauh ke dpn..manala tau leh jmpa jodoh kt sini..

our 1st stop at cameron valley..

kt sinila, tmpt kitorg check-in...


1st visit kt Rose Center.

bergambo ngan roses are red..



bergambo kt puncak...

lompat tggi2...

ohh...byknye gambo nk upload niii..nnti, aku share kt new entry laa...cite pasal journey g sg palas..ni, lg mencabar...

cheers..have a good day everyone...

7 comments:

dfsdf said...

wah best nya... :)

MiYOKO SuKi said...

hehe..mmg best, roslina...pegila bercuti kt sana...nnti, nk upload gambo kt ldg teh sg palas lakk..

Aini said...

bestnye.. Baju pun cantek.. suke! Sesuai ngan mood bercuti kat sne =)

Anonymous said...

waaa..seronoknya!!pic semua menarik =p

Shahira said...

i adored ur dressing.
:D

myQza said...

cameron... seronok!

MiYOKO SuKi said...

Aini --> thx..mmg besh kt sana..
dizzydude --> thx ye...mmg seronok kt sana..
Sha --> thx..:)
Si Tedi --> nnti lehla g bercuti kt sana lak kann...mmg best kt sana..

Related Posts with Thumbnails