Search This Blog

Wednesday, April 07, 2010

~Berita tergempar yg menyedihkan~

Semalam, kira2 dlm pukul11.30 mlm, selepas aku menonton cite "Desperate Housewives", seperti biasa aku akan pergi ke umah tok aku...umah tok ku tak dela jauh sgt..depan umah aku je..tp, ngan keadaan mlm yg semkn larut, so terpaksala aku drive keta utk kesana...



Aku buka pintu utama umahku..dan aku melihat satu kelibat binatang yg lari pecut menuju ke depan pintu pagar rumah ku...sunggh pantas die lari..rupa2nye die adalah seekor arnab yg comel...aku pergi ke arahnye tp, die lari lagi dan menghampiri jalan raya..so, utk mengelakkan die dilanggar kereta, aku ignorekan je arnab tu dan berpatah blk menuju ke keretaku...



time aku melihat arnab tu, aku menjerit2 "eh2..ada arnablaa"...jeritan aku yg kuat tu telah menyebabkan akak ku kua utk melihat sendiri ape yg terjadi...tp, akak aku juga melarang aku mengejar arnab tu, takut2 die lari menuju ke jln raya yg agak sibuk eventho da pukul 11.30++...iye, jln kt kampungku mmg agak sibuk waktu tu kerna waktu tu adalh peak hr utk van2 kilang...



semasa aku melangkah msk kedlm keta, akak aku menjerit "KUCING...KUCING...ade kucing kt situ"..aku pun ape lg, kua drpd keta n melihat ade sekor kucing kt sebelah ketaku...gayanye cam tdo je...tp, bile aku g dkt2, ade darah terkua drpd mulutnye...kucing tu dah matila..aku sentuh bdnnye n agak keras..sah2, die mmg dah mati...n yg paling mengejutkanku, itu adalah kucing kesayangan atokku yg bernama "COMEL"....hmmm.....terus mengalir airmata niii...akak aku jugak turut menangis....tak tau sape yg langgar die...ade darah kua ikut mulut n cedera kt kepala...aku suspect COMEL dilanggar keta n die lari dtg kt garaj keta ku....



COMEL (bertompok OREN) besama ngan Tony...dulu, diorang penah menjadi rakan yg sgt rapat...tp, skang, pantang berjumpa, musti mau gaduh je...

sedih sgt2 ngan pemergian COMEL niii..walaupun die tak rapat sgt ngan aku, tp, aku tetap sedih n hopefully die ditempatkan di tempat kucing2 yg soleh...COMEL, maafkanku jika aku ade wat bnda2 kasar terhadap dirimu...

aku tak sempat nk kebumikan COMEl...tp, aku dah suh adik lelaki ku mengkebumikannya...

13 comments:

IDEAlogyc Admin:Al-Hadi said...

aloh...ciannye..takziah...walaupun sy ni takde bela kucing atau sebrg pet.takdir dan nasib yg begini menimpa2 diri ada maknanye..setiap kejadian pasti ada hikmahnye k..Dun sedih lagi hari ni...tp sy geli kt pet2 ni tp tak takut la...huhu..

p/s:kt UM now...online kat laptop bteri nak abis lak..k

shuhadah Zainol said...

sedihnyer... sabar yer tin... shu pon teringtkan arwah kucing shu..capit namanyer.. smlm de jumpa sekor kucing sebijik cam capit kat kubur capit pulak tu..:(

Anonymous said...

ermm sedey nye kalau kuceng mati =( teringat kuceng kat umah..waaaa!!

ParkAir said...

alahai kesiannya.. sabar la nanti ada la penggantinya bagi nama comot pulak.

MiYOKO SuKi said...

Admin --> thanks...sedih tak leh nk fokus keja niii.. :( n sedih bnda lain gakk...

Shu --> thanks...comelnye name capit.. :)

dizzydude --> cpt2la blk umah tgk kucing...nnti, nyesal lak kalo tak sempat tgk die..

Nadiene said...

lol, len mcm je arnab tu malam2,, ayooo, arnab kew?

hmm,takziah..

MiYOKO SuKi said...

ParkAir --> okie, nnti, ade kucing br, aku namakan comot lak..

Fid --> nmpk cam arnab..tak taula kalo tersalah tgk..manela tau prince charming yg dtg mengintip puterinye..kuikuikui...

starsyeea said...

ermm, sabar ek...ku tau cmane ko rase...dgh, jgn sedih2...kang comel tak suke tgok...

myQza said...

R.I.P comel!

Kawan dengan Dak Utih yer Comel :((

MiYOKO SuKi said...

Starsyeea --> thx for ur concern.

Si tedi --> iye, Comel bole jmpa n kawan ngan Dak Utih kt Syurga...sedihnyee...

CRAZYBEAUTIFUL88 said...

alahai, comel betul si comel ni, tak per dik, nanti mesti ader penggantinya

MiYOKO SuKi said...

crazybeautiful --> thx, sis... :)cntiknye sis nii

Azizal Adnan said...

jgn sedih2 lg k... tony mcm kucing gjal yg dh arwah... aboo nama dia...

Related Posts with Thumbnails