Search This Blog

Sunday, August 08, 2010

1st time celebrate my birthday with HIM~

happy birthday to me...happy birthday to me...happy birthday to me..happy birthday to me....


it was 2 days ago - 7-Aug-2010, i've celebrated my birthday...but now, the smiles is still on my face, remember how great it was when i was with him...hihihi....mood jiwang di pg ari

that lovely morning, we started our day with ferry ride from b'worth to Penang Island...sudah lama jugak tidak naik feri...so, we decided to go with ferry...lalalala...as always, we took lots n lots of photos there....here some of them.....ta daaaa......
we went ahead to Gurney plaza..actually, tak tau nk g mana since that day hujan turun renyai2...lgpun, plan utk pegi picnic terpaksa dibatalkan sbb birthday girl sgt2 mls nk msk asam pedas johor...sian kt my syg...kempunan je la sbb tak dpt nk merasa air tgn birthday girl...a night before my birtday, i got a celebration dinner...blk lmbt, n pg tu bgn lmbt...sy mintak maaf sgt2 ye, syg...but, i know dia paham sgt dan tidak memaksa birthday girl utk turun ke dapur...hihihi...

sampai je kt Gurney, terus g cari mkn...sgt2 lapor sbb tak mkn lg since morning...but, before that, we went queue up to get ticket for movie "SALT"...

jln punye jln...sampaila ke satu restaurant bernama "NANDO's"...this place is requested from me...my syg just follow me dan we eat ngan senang ati....



first time, i order for the dessert there....super duper delicous ok...it's called chocolate mud pie with ice-cream...hmmmm....mmmg sedap giler...tgk gambo dibawah..sy mkn sorg2 je tanpa menghiraukan org di dpn sy...org dpn sy tu just tgk sambil meleleh air liur...droolinggg.....sy mkn sampai licin tuuu....hihihi...

lepas mkn2 kt nandos, we went for a movie...cite tu best...but, i prefer inception...cite SALT byk action2 menarik n fantastic from Angelina Jolie...jln citenye biasa2 je...

after movie, we took some photos at my fav place ~




then, lepas da bosan jln2, lepak2 kt Gurney, we went to Batu Uban..to have some yummylicious seafood dinner there....

sotong goreng tepung yg sedapp....

as usual, this is my wajib menu....KETAMMM...suka giler ngan ketam...but, frustratedly, ketam msk pedas di kedai ni, not as expected...tak sedap sgt...isi tak lekang dr kulitnye...so, hard to mkn isinye...apelagi, i suh my syg yg kopekkan ketam tu utk sy...hehehe...thanks a lot, my syg..he treat me like a PRINCESS MIYOKO....rasa sgt2 bahagia.... :)

crab and us mmg tak dapat dipisahkan...

licin tuuu....my syg yg mkn byk...tp, bdn maintain kurus je....

tggl kulit je...nape syg tak abihkan kulit2 sekali ek...=p


Lepas perut kenyang cam nk pecah je nii, we're both going home....thanks to my syg cos make my birthday so wonderful...die sanggup dtg dr SA utk ketemu ngan pacarnye ini...hihihi...

kt rumah..jeng jeng jeng....ade surprise yg menantiku...hihihi...kalo da tau, tak surprise dah la kan...my sis dah msg aku tanye nk kek ape...die nk belikan kt Secret Recepi...so, mmg da tak surprise laa...aku da tau ade cake sedap menantikuu....hihihi...


here it is...my lovely cheeze choc cake ....ta daaa...


acara pemotongan cake dilakukan tanpa acara peniupan lilin...mase tu, ade mama, abah, ijan n aku je..so, just a simple celebration for me...but, i really appreciated it...thanks, ijan for the cake...thanks utk mama n abah gak..eventho, both of them lupa pasal birthday aku, but, i know from the bottom of their heart, they always remember it...hihihi...

after that....ape lagi hadiah drpd tersayg laaa...hehehe....actually, aku dpt satu hadiah je....hadiah drpd my syg....tgkla muka aku sgt2 excited during the pembukaan hadiah...thanks alot, syg...really like the love handmade card, the bear, the buku Doa Pembuka Rezeki, the towel, the chocolate and the box...he had make special box and card for me...he claimed that he only slept after Subuh to finished up wrapping the gift for me....thanks syg....muuuaaahhhh...special hugs n kisses from me....hihihi...



gifts from HIM...will love u always.... :)

and actually, he already gave me a pre-birthday gift....da perfume....THE BEAT from Burberry which i choose by myself....sweet smell...but, cam tak leh lupa ngan bau Glamourous...suka sgt2....tapi, no more stock for that.. :(


that's all about my simple birthday celebration...thanks for all my frens yg sudi dropped by my facebook with a birthday wishes....tak lupa gak utk blogger2 yg wish my birthday...thanks to all of u...really appreaciated it...hope that our friendship will never end...keep in touch ok... :)

last but not least, thousand of thanks to my syg yg sudi celebrate my birthday and make my day so wonderful....masih teringt2 till now dan masih tersenyum sorang2... :)


p/s: smiling face :)

15 comments:

BabiesMom said...

AICEH tin.. heppy nampak... ahahha. nice drees beb.. love it.. cute lor... ha uh kan sabtu ujan renyai2.. sejam ooo wina jem dalam keta.. nk tngok mr ehem2 main bola pown tak cempat.. wow u did enjoy thats good dear.. anyway hope will smilling thru this year,, yeah heppy bday to u again

Amalina E Azmi said...

happy belated bday cik titin :)

sgt sweet kamu n dia ^^

MiYOKO SuKi said...

Lady XOXO --> hihihihi...sgt2 happy...Alhamdulilah, he make my day so valuable n enjoable...:)

thanks, miss Wina... :)

Amalina --> thanks cik Amalina... :) tak sesweet gula kot...

wanita mutalib said...

sama la muka ngn 'him' ihiks..

tenang rumahtangga erk :p

hepi belated besday dik :)
jaga diri baik2 ya dik :)

MiYOKO SuKi said...

Wanita Mutalib --> thanks a lot, akak... :)

starzieti said...

sweetnyerr korg..;)

MiYOKO SuKi said...

starzieti --> thanks, dear... :)

Asyraff Zulkifli said...

sekarang sudah tau siapa buah ati pakwang~ (sory, dh biasa panggil camni dari dulu) hohoho!

p/s: bila lagi?

MiYOKO SuKi said...

Asyraff --> alamak..kantoii....

bile lg ape???tnyela pakwang..hihihi...

shuhadah Zainol said...

wah.... sweetnye...... ;)

Azizal Adnan said...

org kat sini pun masih teringat2 dan tersenyum sorang2... my ayg saaaangat cantik n sangat ceria hari tu... suke sangat tengok dia senyum n happy... so sweet... mcm princess(princess miyoko)..

masa lunch, choc mud pie tu habis kat dia sorg ja... huhu... pepun, suke sangat tgk gelagat my ayg time makan tu.. comel n manja...

masa dinner makan ketam tu, rasa mcm nak amik tukul je.. ketuk ketam tu... susah betul nak amik isi yang melekat2 kat kulit dia... pepun, akhirnya semua ketam2 tu berjaya dibereskan dengan tabah... hahaks..

ayg,.. happy birthday... im so happy with u... setiap masa kita bersama menjadi kenangan yang paling indah dalam hidup syg... love u much...

p/s: sorry, syg balut adiah herot petot... maybe sebab dah mamai time tu.. hehe... =D

NeenaAnuar said...

happy belated b'day dear! sorry lambat wish... :D

anyway.. semoga Tin happy selalu.. dimurahkan rezeki & jgn lupa kawin cepat2 yek! :p

MiYOKO SuKi said...

Neena..thanks a lot, dear sis neena.. :)

MiYOKO SuKi said...

hasrol Nizam --> hehe..b4 ni, sy da jmpa org yg sama birthday ngan sy gak...sy lebih senior dr awk..:) kek sgt2 sedapp...nyum..nyum...

Azizal Adnan said...

syg rindu senyuman ayg...

Related Posts with Thumbnails