Search This Blog

Wednesday, December 19, 2012

Rest in peace, RICKY.. :(


salam utk sume....

berita sedih nk sampaikan utk sume...jumaat yg lepas Ricky telah pergi meninggalkan kami sume...kematiannye sgt tragis dan menjadi tanda tanya sehingga arini...

cite nye camni...ari Jumaat lepas, tetiba Ricky hilang, tak blk umah...selalunye, ricky akan selalu tggu kt dpn pintu bila aku blk keja...tak pun, dia dok mengiau-ngiau kt dlm umah, minta diberi mknn...

tp, ari jumaat tu, dia hilang...aku, adik n tok terjerit2 satu umah "RICKY oh RICKY" tapi takde suara yg menyahut...so, kami pasrah je...sabtu paginye, kami mencari lg..kali ni, di luar kawasan umah pulak...Ricky oh Ricky...hmmm...diam...takde yg menyahut panggilan kami tu...

hari ahadnye plak, atok plan nk cari Ricky di kampung sebelah..dia ajk adik aku bersamanye...tp, cuaca hujan lebat tak mengizinkan kami mencarinye...so, kami pasrah jugak disituu...tapi kan...kalo dgr je suara2 jantan kt luar, mesti kami anggap tu Ricky..."eh, RIcky da blk la..g tgk kt dapur"...tapi, sangkaan kami tidak benar..tu adalah kucing jantan yg mencari betina....sedih ooo...yg paling sedih adik aku laa...sbb dia yg jg ricky selama niii...

then, pagi ISnin, atok seperti biasa beli ikan kt dpn umah...cam biasak, dorang gosip la..apa lg nk wat kan sementara tggu org jual ikan sampai...tok ada tnyakan jiran sebelah, "ada nampak kucing makcik tak..da 3 ari tak blk ni..selalunye, dia dok kt dpn umah je"...lalu dijawab jiran aku tu, "makcik..nk habaq mai niii...jumaat lps, cucu cheq da terlggr ngan kucing makcik...cucu cheq pun jth gak la...kena urut 2 mlm tuu"

Luluh hati tok mendengar pengakuan jiran aku tuu...tok pun, apa lg, "takpala..nnti makcik nk cari kt umah seberang jln tuu"

ptg tu, atok g cari kt depan umah...tanyakan ngan tuan umah..tp, tuan umah tak penah nmpk pun kucing tuu...then, tok pusing2 satu umah dan terbau satu bau yg sgt busuk..cam bangkai...bila tok tgk, da tak nmpk rupa RICKY da...yg ada hanyala, berjuta2 ulat da abih mkn bdn Ricky..yg tggl hanya ekor gebu Ricky....sedih kannn.....sgt tragis...

sewaktu Ricky dibawa pulang drpd KL...dia pun sibuk nk tdo jugak..penat bw keta ke tuu..

Ricky yg MACHO gituuu
Ricky ngan SNOWY (awek lama)...skang ni tggl SNOWY sorang2 kt umah...dia pun terasa kehilangan Ricky...

Semoga Ricky memaafkan dosa2 aku terhadapnye..byk sgt dosa aku wat kt dia...yelaa...dia selalu pancut kt meja solek aku...geram tuiii....Ricky semoga kita bertemu lagi di satu alam yg berbeza (bole jmpa lg ke ek??)

*byk cite psl Ricky n snowy kt tag label "cat"

3 comments:

Siti Shuhadah said...

sedihnyeee...kesian ijan.. dulu dok dengar cita ricky dr ijan la...

mijabolat said...

ala.. ciannya Ricky... gebu sgt plak tu :(

maestro said...

bela lah kura-kura lak pasni kak!

Related Posts with Thumbnails