Search This Blog

Thursday, February 28, 2013

HIV test done....YEAY!!!

morning uolss....

awlnye aku sampai opis arini...but, supposedly need to reach office by 6am...coz our baby is coming...tapi..tapi, aku da dpt agakla...segala setup n configuration lg sure take time jugak tu...becos of that, aku just bgn kul5.45pagi, siap2 sume, pkl6.30 br kua umah...then, after half an hour without any jem, sampaila aku kt opis niii...da interesting part, all of my teammates are already in the room...i know i'm not that important... :)

ok, now let me cite2 pasal experience on HIV test...i think this was my first time went to pejabat kesihatan k.batas...before this, aku g mana ek klo skt...g klinik dkt2 je la...btw, before g pej kesihatan, aku tersalah lgkh g Hospital K.batas...ooppsss....so, korang yg nk kawen, jgn g Hospital gomen utk wat HIV test ye...just straight away go to pejabat kesihatan...aku yg blur2 pg semlm...heheh...

nsb baik org kt kaunter hospital tu sgt baik penuh ngan senyuman yg terukir di bibir....(before this, aku rasa org yg keja kt kaunter gomen sure sombong2 belaka)...die menjawab soklan aku ngan tulus ikhlas sampai aku pun tak rasa terkilan sgt sbb tersalah tmpt...

then, da sampai kt pej kesihatan tu, tak tau nk pegi ke mana...byk sgt kaunter - pesakit luar, ibu2 n ank2, pergigian....tp, tak nmpk lak kaunter pendaftaran...hmm....klo bole wat la signboard besar2 supaya aku yg first time msk ni tahu nk register kt mana...oleh sbb aku tak tau nk menuju kemana, aku tanya gak sorang nurse kt situ...nurse ni pun baik jugak...gitau aku kt mana nk register...ok..da sampai kt kaunter registration tu, akak tu sibuk je dok menulis...tak tau dok menulis apa...cam tgh tulis essay je...logbooknye punye la besar....hahaha...klo key in msk komputer kan cpt...tak yah nk tercongok2 tulis sampai menghiraukan org yg nk register niii...cam nk n tak nk layan je...

After done all registration  aku g tggu kt satu bilik ni...dia ada kasi waiting no...so, aku tggula no tu dipanggil...tunggu punye tggu, takdela plak org yg memanggil...hampir 15min jugak menunggu...nsb baik ada sorang jejaka kacak nmpk aku nmpk pegang no yg bermula ngan 8 da suruh aku terus je msk bilik 8...hok-a-lohhhh..aku igt kena tggu no dipanggil...ni tak,bole main msk je ke bilik tuuu...

masuk2, jeng-jeng...berdebar sggh ooo...(hahaha..cam tak biasa je nk amik darah padahal br je bln 11 aritu da amik darah)...ok, pegawai yg amik darah tu dahla laki n berbadan besar...part yg aku tak suka, dia wat sgt2 la kasar....aku rasa sakit jugakk...yela...b4 ni, aku da penah merasa camna org lain amik darah aku nii..sgt2 lemah lembut n berbudi bahasa...siap ckp kt aku, sakit sket ni ye...tp, tak sakit pun...dan , org yg amik darah tu pakai sarung tgn...tp, si pegawai kesihatan ni, dahla tak pakai sarung tgn, tgn penuh ngan cincin, kasar plak tu bile kuarkan jarum drpd tgnku ini....aduhhh...skt laa....lps ni, takmo g situ lg..

Alhamdulilah, darah aku ok...no HIV and talesemia pun ok...Alhamdulilah...da bole kawen lps ni..YAY!!!

*part plg susah, nk kena mintak sign ngan abahku....mampukah aku berjmpa ngannye...nk call pun tak berani...hmmm*

4 comments:

shuhadah Zainol said...

my dear titin...

all the best... xmo stress2 k..

.::cik lin::. said...

erm..banyak ke dia ambek darah

MiYOKO SuKi said...

cik lin --> byk jugak...satu tube tuu...

SHu --> tenkiu so much...:)

cha said...

yeay dah settle hiv test alhamdulillah. wah tangan penuh cincin? apa bendala gitu. ntah yg i buat dulu siap pakai sarung tangan pastu pakai topeng yg tutup mulut hidung tu lg huhu

Related Posts with Thumbnails