Search This Blog

Monday, February 18, 2013

Dugaan #1: Baju nikah tak jadi??

salam korang....

hohohoho...aku tak tau nk update camne pasal bnda niii...tapi..tapi...aku sgt2 sedih...menangis tak berlagu ok!!...apa yg aku dapat...tak seperti yg aku arapkan n impikan...what you give, you get back??? (ooo..tak bole guna pakai dlm situasi aku skang)..

citenye gini...aku mmg da lama antar kain kt tailor nii..akhir bln NOV 2012...da lama ok...tp, mmg selalu keep track pasl bj nikah nii..tkt2 dia lmbat siapkann...so, ari JuMAAt yg lps, aku g je kedai tu nk tgk apa yg jd ngan bj nikahku itu...by the way, tailor ni bukan calang2 org...bukanla fames designer, tp dia mmg ada bridal butik...n of kosla dia tau camne nk wat bj pengantin kannn....

jeng..jeng..jeng...sampai2 je kedai tu, sekali pndang aku da nmpk bj aku tergantung kt dlm kedai tuu...tapi..tapi...tak seperti yg aku arapkan...tak seperti yg aku suh wat...sbb tu aku sgt2 terkejut...lantas, suara garang ku kua...agak mrh2 di situ n ngomel2 mana2 yg tak betui...seriusly, bj tu totally different ngan apa yg aku diskus ngan tailor tuu....baju jd cam lain...kain jugak tak seperti yg aku mintak...lain yg aku mintak...lain yg jdi....huwaaaaa....nk wat camne niiii???

then, aku try bj tuu...tp, tak smgt nk try..dan tak excited rasa nk kawen...rasa bj tu sgt sgt tak lawa...hmmmm....mmg perasaan tu tak tau nk cite cmne...tp, org tu try nak gembirakan ati ku...dia kata dia bole alter mana2 yg aku tak suka...dia suh aku bw blk n try kt umah dulu...tnye opinion famili aku plak...

aku rasa bj tu tak cntik, of kosla famili aku pun rasa camtuuu...mcm2 dorang komen,,,bj ketatlaa..nmpk kosonglaa...kain tu nmpk peliklaa....huhhhhh...mlm tu, mmg tak bole tdo lena....sedih sgt2 tauuu...

keesokan arinye, terus aku g jmpa tailor tu blk...actually, yg semlm tu aku jmpa tailor je, bkn org yg aku ckp pasal design yg aku nak...so, org yg aku citekan tu adalah owner kedai tuu...yg tailor tu just ikut apa yg owner kedai tu passdownkan kat dia....bile aku kaji balik, apa yg aku sampaikan kt owner tu tak sampai kpd tailor tuuu...of kosla tailor tu tak tau kann...sbb, aku discuss ngan owner kedai je...yg plg aku bengang, masa discussion tu, sume bnda die angguk2 je...makna paham apa yg aku nakkan....tapi..tapi...macam msk telinga kanan kua telinga kiri je....yg jadi mangsanye adalah AKU....

*dlm keadaan sedih n mrh ni, aku tak leh nk pk ngan elok lg....owner tu kata dia bole betulkan sket2 je...part kain tu mmg tak bole wat apa laa...then, cam tak nk ngaku salah dia..cam salahkan aku lakk...lps ni, mmg aku ban kedai ko terus laaa....baik aku g kedai lain....

*gambo bj tu, maybe aku share lps wedding...nnti, tak surprise lak kann*
klo korang, ape yg korang akan wat ek?

14 comments:

shuhadah Zainol said...

sian tin..

sabar yer yang..tgk lepas alter camna nanti...

jgn stress sgt k..

MiYOKO SuKi said...

thanks, shu...ok..sabar lg niii...klo tak, da g bkr kedai dia...bole cmtu...hahahaha

Yana@Nana said...

sianyer titin.. sabaryer.. dugaan semua tuer.. in sha ALLAH ada jln tuk cntikkan baju tue balik...

Rilla said...

If it was me, I'll make another dress, or beli siap or sewa, huhu.

Cik Nina said...

sabar jela. huhu ni kdg2 bengang sbb owner kdg2 mcm phm tp sbnr nye die xamek note pun pasal tu. sbr k dear. insyaallah blh jd okey. neway, pengantin jgn stress2 tau :)

-anidaothman- said...

hish awat nyaa tukang kedai ni....
banyak sangat kot amik tempah...camnila jadiknyaa..ka berangan lebey...haiyaaa....

xpa, tin tambah-tambah bg cantikk lg

.::cik lin::. said...

erm..sama plak ngan cik lin ni ha...
baju tunang lin tak seperti yg dibincangkan...sedih sgt.

Ann Ishak said...

kalau sayalah...mau saya tak nak bayar harga tempahan tu atau lebih molek lagi, saya bayar 50% je dari harga asal...buat bayar upah jahit je.

cha said...

ee geramnya. kalau i mintak ganti dh. yela lain u nak lain plak dia design. apa benda la

MiYOKO SuKi said...

Yana --> thanks a lot dear..

Rilla --> i plan cam nk sewa bj lain jugakk...tgkla lps alter cmne..

cik Nina --> kannn...mmg sgt2 bengang org yg tak pandai amik note apa yg kita suruh

MiYOKO SuKi said...

cinta Sofiya --> klo nk berangn pun, tk yahla masa wat bj nikah cheq...hehehe...

cik lynn --> ada gak yg senasib ngan sy ek...

Ann Ishak --> duit nk je...masa deposit tu da bg full payment...igtkan dia bole wat la kann...

MiYOKO SuKi said...

cha --> i ade mintak ganti rugi...tp, die tak ngaku salah die..cam i lak yg bersalah...then, wat muka kesian...hmmm..

Anonymous said...

sian tin...mmg betoi2 dugaan nak kawin ni,sabaq ye....kalu k.ina mmg sakit hati gila jd mcm ni,mau k.ina minta ganti rugi je.Baju bukan nak pakai p kenduri,baju nak pakai nikah tu....haruslah yg menepati citarasa kita

MiYOKO SuKi said...

Ina Khairina --> kena mintak ganti rugi ke niii..kesian plak...tp, mmg salah dia punn...

Related Posts with Thumbnails