Search This Blog

Friday, June 25, 2010

Jalan-Jalan Mencari Pengurup Wang Berlesen

Salam Sume,

Alhamdulilah, berbekalkan map drpd google map dan seorg assistant aka my syg yg cekap membaca peta, akhirnye kami sampai ke tempat yg dituju...tempat manakah yg aku pegi tu???...korang sume sure tertanye2 kann...tp, aku da letak tempat tu kt tjuk entry ni, confirm2 la korang da tau...mana lg, kalo bukan ke Pengurup Wang...

Oleh kerana ini adelah pertama kali bg aku utk ke luar negara, aku sgt2 blur pasal2 preparation utk kesana...aku tak tau yg aku perlu mengurup duit kat sini sebelum pergi ke sana..aku igtkan sume2 tu wat kt sana je..nasib baik, ade kwn aku ni yg mgkin da beribu2 kali pergi bercuti di luar Mesia gtau aku pasal bnda nii..kalo tak, aku jd papa kedana la kt sana...muahahaha..cam teruk benor je tuu....

semlm, selepas kwn aku suh aku tukar duit kt sini, aku cpt2 google cari money changer kt penang ni yg bole kasi da best rate...aku call few money changers n most of them bole kasi kt aku 2.04 je..tp, ade satu money changer ni yg kasi higher than kedai lain which is 2.05..kedai tu terletak di Lebuh Pasar...hmmm...kt manala Lebuh Pasar tuu...aku mmg sgt2 tak familiar jln2 kt town tuu...mmg pening giler..tak penah pun nk msk situ...so, ape lg...google map je la yg bole menyelamatkan aku...dgn bantuan google map tu gakla, aku berjaya sampai ke Kedai Pengurup Wang yg di cari...

Lega sgt2 bile da sampai kt kedai tu...tp, bile da sampai sana, agak frusrated sket sbb die kata rate utk arini da turun...aku bole dpt 2.03 je instead of 2.05 semlm...hmmm...frust gilerla...rugi je tak beli semlm kann..aku rugi lebih kurang 20Yuan tuuu..byk gak kann...hmm...tension2...frust2...

Lepas duit RM bertukar Ke duit Yuan, kitorg pun berjln2 kt situ...actually Lebuh Pasar ni, dkt je ngan Little India...Byk giler kedai2 yg jual Saree wokeh....aku ade masuk 2-3 kedai, tgk2 kain sari...mmg cntiklaa...cntik sgt2...berkenan sggh aku ngan kain sari nii..yelaa..warna yg menyelorang n berkilat2...i loike it very2 much...tp, leh cuci mata je..kena igt bujet ku agak berkurang utk bln ni sbb bercuti ke Shanghai ni laa...nnti, nk g sana nk shopping gak..kononnye nk cari China Silk..tak tau la cntik ke takk...kalo ade yg berkenan, grap je terus...

cntikkan sari pink niii..nk beli sari ni, tp, my sayg tak kasi beli..huhu...

aku sgt2 berkenan ngan kain sari ni...kaler pink berborderkan biru laut...sgt2 gorgeous kalo wat baju kebaya...next time, bole cari kedai ni, nk beli kain ni gakk...


bangunan ni nmpak cam Masjid kann...tp, jgn tertipu ngan kubah tu...ni, adalah kuil org India...

da penat berjln2 kt situ, harusla mkn utk mengisi perut yg kosong kann...ape lg, kedai mamakla yg kitorg pegi...aku mkn beriyani ayam claypot..mmg yummylicious, sedap hingga menjilat jari...thanks to my syg yg sudi temankan aku arini..dan, die terpaksa korbankan solat Jumaat semata2 nk temankan aku...sbbnye, kitorg tak jmpa Mesjid pun...hihihi...takpe2...my syg kata solat jumaat tu Fardhu Kifayah je kann....kalo ponteng arini, mggu dpn tak leh ponteng da tauu...

yummylicious my lunch arini....beriyani ayam claypot



Before blk, sempat lagi berphoto-outing kt bgnnan merah yg mana ia adalah sebuah temple...

-aku disini-

-kamu disana-


14 comments:

shuhadah Zainol said...

tin lunch kat kapitan ke? agak2 kul berapa tu? shu pon lunch kat kapitan.. pastu terus gi little india gi tukar punjabi sut yg shu beli smlm..hehehe..

apsal leh x nampak tin erk???

MiYOKO SuKi said...

Shu...tin mkn kt kapitan gakkk....nape tak nmpk ek....bkn besar pun little india tuuu....tin ade kt kapitan dlm kul1...lepak2 situ sampai 1.30 gak laa....

shuhadah Zainol said...

la tin..same la... shu kat kapitan pon dalam kul 1-2p.m... ishh..rugi tol.. kalau x leh jumpa kan.. dah la tu..destinasi seterusnya sama gak..little india..hehe...

Azizal Adnan said...

bangunan tu masjid kecik la ayg... also... solat jumaat tu wajib la... fardhu ain.... oops..

MiYOKO SuKi said...

Shu --> tak de jodohla tu...sekecik2 little india pun takleh jmpa gak kann...hmmm...



Takashi --> =p..bo layan... =p

BabiesMom said...

ish2 korang2 p bershopping.. erh asal tak jumpa pown.. wina pown ada sana.. ada dalam mimpi.. ahahhah... aper da p shopping tak gitau.. ahahhahaha

MiYOKO SuKi said...

Lady XOXO --> Wina, tin tak g shopping pun...window shopping..jln2 cuci mata je...

BabiesMom said...

ahaha.. tapi yang paling besh ur story Miyoko... u leh lak satu tempat tapi still tak jumper ngan sis syu... ahahha... adoi... cuci mata pown ok gak... dari tak wat per

MiYOKO SuKi said...

Lady XOXO --> tu la pasal..da ade kt satu tmpt...tp, tak nmpk btg idung punn...little india tu bkn besar sgt pun...hmm

FyZa said...

nasi beriyani nmpk sdap hokeh..cntik la kain sari 2..napa eh dia cbg beli? cntik pa..;)

Anis izyan Abd Rahman said...

kain sari pink ituh mmg cntik~~
blikan 2 ye..hikhikhik

sugar2 kapas strawberry said...

cantik gler kain sari tuh.buat bju vietnam pon lawa kot

NeenaAnuar said...

memanggg lawaaa gilerrr kain sari biru pink tu!! I loikkkee!! Tin tak beli ker? beli lar.. memang lawaa tuu kalau wat baju! hehehe...

Hana Faza-same person said...

titin, nnti pi shanghai dengan sapa? eh, mungkin tersila faham ni..akak tak pernah ke shanghai..maksud akak aritu nak gi hanimun lagi.. terasa nak ke shanghai plak.hehehe

nnti titin update perjalanan ke sana ek..leh jd panduan kat akak

Related Posts with Thumbnails