Search This Blog

Friday, June 18, 2010

ketam oh ketam...sgt sedap hingga menjilat jari...

Salam Jumaat utk sume.


Ade sape2 tak kt sini yg sgt2 menggemari KETAM aka crab in english?...bg aku, ni adalah favorite food aku...kalo g kedai seafood, confirm g cari ketam dulu..kalo takde ketam, sure meronta-ronta cam org gile meroyan...hahaha..pecayalaa....aku penah wat camtu kt satu kedai bile si akak tu kata ketam da abih...tension gile aku..geram dan mrh2 lalu aku blah je dr kedai tuu..cari kedai lain yg ade ketam..(sgt2 tak sabar aku ketika tuu...sian org yg teman aku mkn mase tu..diam seribu bahasa je laa)

tp, kedai yg aku g ni, servis dia ok sgt..cpt n mesra..maybe, waktu aku g, tak ramai org n awl lg..so, kepada sape2 yg dtg penang n teringin nk mkn ketam, jom la kite terjah WARUNG PAkSU kt JURU. kedai ni mmg sempoi je sbb kt bwh umah org..mmg betui2 bwh umah...kalo sape2 yg terover tggi, sure kena tundukkan kepala sket..

ketam kt situ mmg marvellous sgt laa..sedap gile, sampai menjilat jari laa...tak rugi kalo order manyak2 pun...tp, make sure korang punye perut tu besar ye..br leh abihkan sume ketam2 tuu...

ape lg..jom ramai2 kite terjah warung PAk Su tuu..tp, sebelum tu, terjahla dulu gambo2 aku semasa menikmati ketam yg marvellous tuu..saja je nk kasi korang droolinggg......jgn salahkan aku ye...

perlu mengambil gambo di tempat kejadian...ni gambo kwn2 ku yg dtg dr KL...ta daaa...nila warong paksu...

kerang bakar ni nmpk sedap kann...ye...iye mmg sgt2 sedap...nyum...nyum..


nila ketam yg aku order...aku order nasi goreng ketam..so, mkn nasi ngan ketam je...nyum..nyum...mmg sedap...


jgn jeles ye..aku leh mkn ketam sedap..korang bile lg nk dtg sini...

after mkn...licin tuuu....

kerang bakar pun licinnn...


sesi beramah mesra ngan teman2 lepas perut kenyang ngan ketam....

p/s: enjoy ur weekend, everyone...weekend ni, kena g swimming class...cayok2 utk aku...

15 comments:

SURIA AMANDA said...

bestnyerrrr.....salam kenalan..jalan2 kat sini eh..tgok ketam tuh...huiiiii...

MiYOKO SuKi said...

SURIA AMANDA --> thanks for dropping by,,, :)

FyZa said...

adeh..dahla ngah lapa..x lunch td..tgk ketam n kerang 2 mmg mnyelerakan..huwaaa!! nk jgakkk..;p

MiYOKO SuKi said...

Fyza --> lorr..siannye..nape tak lunch td...hehehe...takpe2 amik bau kt ketam nii..

shuhadah Zainol said...

tin..shu selalu gi makan kat warung paksu tu.. mmg sedap kan... weekend ni nak pi lagi lah..hehe..

starzieti said...

sedapnyer dapat makan kerang..nak jugak..hee

sugar2 kapas strawberry said...

titin..treat me ok??
ahhahahha

MR.Z said...

dah lama tak makan seafood ni..
teringin gak nak makan.. :D

Anis izyan Abd Rahman said...

ak angkat tgn~!!
sy suke ketam gile2...
ahaha

Hana Faza-same person said...

walllah..terlioq sat

umah mentua akak kat gelugoq

nnti balik penang, leh la singgah sini

p/s: dapat jumpa titin pon best ni smbil pekena ketam..nyummm

IDEAlogyc Admin:Al-Hadi said...

igtkan kerang tue telan skali ngan kulitnye...sbb dlm bakul takde...tp dh pindahkan ke tempat len..huhu

MiYOKO SuKi said...

Shu --> mmg sedap kan ketam kt situu...terbaek sgt...

starzieti --> maila dtg png..bole mkn kt situ.

sugar2 kapas strawberry --> i'll treat u when u touch down penang.. :) mai jgn tak mai..

MiYOKO SuKi said...

Mr. Z n Anis --> mmg sedap...hingga menjilat jari. thumbs up..

Hana --> Sis Hana, nnti dtg penang, roger2 la titin..bole kite jmpa sambil2 mkn ketam...nyum2...

Syed Alhadi --> kalo mkn kulit tu, da tak de la tuan blog arini...kuang..kuang..kuang...

Azizal Adnan said...

sedapnya...

Azizal Adnan said...

pi tak ajak... sob.. sob.. ;'(

Related Posts with Thumbnails