Search This Blog

Tuesday, March 15, 2011

Salahkah AKU menjadi orang ketiga??

Aku mengenalinye sejak sebulan yang lepas...aku mulai rapat ngan die bile die selalu mengadu pasal hubungan die dan tunangnye..lama kelamaan, kitorang jadi semakin rapat dan rapat...aku mula jatuh cinta padanye....

salahkah aku jika ingin mencintai dirinye...salahkah aku jika ingin bahagia seperti orang lain...salahkah aku jika ini sume dah ditakdirkan untukku...dan, dia jugak jodoh ku...salah kah aku???

dan, skang, aku berasa sgt2 bahgia pabila die memilih aku daripada tunangnye..die sanggup memutuskan pertunangan dengan tunangnye...YEAY!!!...hati ku sgt gembira...ada taman dlm hati....dan, kami akan melangsungkan perkahwinan kami tidak lama lagi...semoga Allah memudahkan segala urusan kami dan memanjangkan hubungan kami sampai akhir hayat.....

kawan si A: ewahh...ewahhhh..bukan main suka lagi ko ye....aku doakan semoga ko bahgia je la...

caller B (kisah benar sy dgr kt hotfm pg td): sy jugak pernah merampas laki orang...dan, saya kini menjadi isteri no-2...tapi, lama kelamaan, suami saya telah beralih arah kepada perempuan lain...dan, kini, die dlm proses utk kahwin lagi satu....so.....sy sgt2 menyesal kerna merampas die drpd isteri pertamanye...skang, saya pulak merasa apa yg isteri pertama rasa....

so, pikir-pikir dan renung2kan lahhh...kadang-kadang apa yg terjadi di luar sana adalah sedikit dugaan drpd Allah..tp, kite kena pandai menilai dan belajr drpd kesilapan lampau...

salahkan menjadi orang ketiga???
tepuk dada tanya diri masing2....

*kadang2 teringin jugak nk jadi org ketiga.....hahahaha...lariiiiii......*

13 comments:

shuhadah Zainol said...

HAIPPPP !!!!!!!!!!!! xmo...xmo.... jgn cuba2 tuk menjadi org ketiga dalam percintaan yer sayang....not gud !!!!!!

MiYOKO SuKi said...

SHU --> kalo nk kena ligan ngan tokida, berani wat laa....hihihi

BabiesMom said...

walamakkkkk dasyat ler... hurmmm ORANG KETIGA ERK.. hurmmm bahaya tue..

ha titin kamo jgn duk pasang angan camtu.. ahhaa satni tokida kamo ligan kang.. ahahhahha

sahromnasrudin said...

assalamualaikum...

huhhuhhu...persoalan berat nie..dari segi koral, memang ia salah huhuhhh

MiYOKO SuKi said...

lady XOXO --> hahahha....try sekali je....lariiiiiiiii

sahromnasrudin --> ermmm....berat ke ringan..

-anidaothman- said...

xpelUlaa laa jadik org ketiga....

sebab, perit yg si pertama rasa....org ketiga akan berasa jugak...

AMBoIII NAK jadik org ketIga..babab muntot comel satg br tau..hehehehhehe

MiYOKO SuKi said...

OP_iDA --> angan2 mat jenin je kot...hahaha

ParkAir said...

Yang bestnye orang laki gak, wahahahah!

zati embong said...

wah jgn,nnti tuhan bayar cash.

ieda said...

setiap yg berlaku pasti ada hikmah dan pengajarannya .. sama2 lah kita renungkan .. minta dijauhka dari sifat mengambil hak org lain uuhu

Azizal Adnan said...

haip.... ligan satu kampung nanti.. huhu...
cik tunang xkan wat camtu kan.. sebab.. cik tunang sayang kat encik tunang... =)

alah... yang lelaki tu sebenarnya mmg nak ngorat dan suka pompuan tu... saje je wat2 kongsi masalah konon..
Tu bukan berkongsi masalah.. tapi menambah masalah...
kalau betul lelaki tu nak selesaikan masalah, sepatutnya dia kena berbincang dgn pasangan dia tu... ini tak.. isk2..

Hukum meminang, mengorat, masuk line dsbnya tunangan org lain, adalah HARAM disisi islam..

So, persoalan salah atau tidak menjadi org ketiga... dah ada jawapannya dan rasanya diri dia sendiri dah tahu...
atau saja je wat2 tak tahu...

Anonymous said...

MDT penah terjatuh cinta dgn tunang org..memang tak tau pun sidia tu dah bertunang..tau pun dah last minit..grrrrr
seb baek la tak jadi perang dunia ke 3
tp hati sendiri yg tsunami..sob..sob..

Pepel BoNda AmaNi said...

bila kita letakkan diri kita dalam diri orang yang kena rampas....mungkin kita xsanggup tuk menjadi orang ketiga kan...huhuhu menakutkan...

Related Posts with Thumbnails