Search This Blog

Friday, September 23, 2011

Raya di rumah saya...mereka sukakan sambal udang saya tetapi sgt2 PEDAS!!!

Salam Syawal...

eh..kite masih lagi dlm bulan Syawal ke ek...ermm...tak tau raya ke bape rini..hehe...sorry ye, kengkawan...semangat raya tu dah hilang lepas 1 Syawal..patutnye raya sebulan kann....huhu..sgt2 tak best...InsyaAllah, next year..saya akan cover blk raya thn niii...beraya sakan...dan pegi sume umah kawan2 baik saya...hehehe..tak kira walau jauh beribu2 batu...cewaaa....semgt la sgt kannn...

ok..ni, cite lama saya...saya wat open house secara kecik dan bersederhana..sebb saya tak nak terasa keseorangan beraya di bumi asing niii...(eh..arini, rasa gembira sket sbb dpt bercakap ngan org2..ok, tertukar topik lakk)...

at first, igt nk masak ketupat, lontong lemang bagai...tapi, bile pk blk sy sorang je nk wat sume2 tu, mana cukup tgn kannn...so, sy wat sesimple yg boleh....kuih raya musti ada...sy wat 2-3 ari sebelum raya...then, aritu, sy just wat sambal udang dan sayur kacang makan dengan nasi putih je...hehehe...

mazola dan cornflakes biskut versi miyoko suki

jumpa snowy kt bwh umah

bersama tuan rumah,,,

sebelum makan dan sebelum tggu yg lain sampai, sempat lagi main game kt IPAd

time to eat....beratur plsss....sowi..umah kecik...

sedap ek.....tp, ada yg tak tahan tahap kepedasan sambal udang saya..hehe

pinggan penuh...

sedapnye dorang makan...arap sumenye ok ye....

*terlupa nk amik gambo sambal udang saya...hehe..tapi, mmg licin satu periuk...cukup untuk sume orang..maknanye, sedap la kannn....dan, lepas kenyang perut malam tu.....kitorang bergerak ke tempat yg jauh beribu batu....(12 jam memandu utk sampai ke sana...) tggu my next next entry ye....hihihi

5 comments:

shuhadah Zainol said...

next year nak makan sambal udang tin jugek !!! boleh?

Nina Aman said...

rajinnya titin buat open hse...pandai masak ni...confirm mak mertua syg!

Liyana Safra Zaabar said...

besa gak rumah student kt Us compared to Japan

Azizal Adnan said...

sedapnya sambal udang.... nanti wat la lagi tahun depan..

boolat betol kucing tu... comey..

Pepel BoNda AmaNi said...

next year repeat beraya cam akak repeat tahun nie...tuk last year xleh beraya..kekekekke

Related Posts with Thumbnails