Search This Blog

Wednesday, May 12, 2010

~Utk Kamu, Happy 9th Anniversary~

Hari ini genapla 9 tahun aku dan die berkawan..tapi, aku hanya mampu meraikannye seorang diri. tiada lagi dia dalam hidupku. tiada lagi cinta yg disemai selama 8tahun. Yang tinggal hanyalah kenangan pahit dan manis yang akan dijadikan memori seumur hidupku..mungkin gak akan terkubur ditelan usia. sekiranya, ko mengingatinye, aku ucapkan berbanyak terima kasih. Walaubagaimanapun, aku tahu ko sedang bahagia ngan kekasih yg baru ko jumpa..

ku menangis membayangkan
betapa kejamnya dirimu atas diriku
kau duakan cinta ini
kau pergi bersamanya

Iye..aku akui tempoh 8tahun tidak bermakna lagi untukmu..dan, aku mengaku semua yg terjadi berpunca daripadaku..dan kerana aku jugakla, ko pergi meninggalkan diriku untuk dirinya..

ku menangis melepaskan
kepergian dirimu dari sisi hidupku

Aku masih ingat lagi perkenalan kite dalam gerabak keretapi pada mlm itu..ko datang ke tempatku untuk berborak2 bersama2 aku serta rakan2ku yg lain..dan aku tidak menyangka ko telah jatuh hati dgnku kerana pada malam itu, ko byk berbual dan bergurau senda ngan rakanku...ohhh...napela sume2 itu masih segar dalam ingatanku..terasa seperti baru semalam sume itu berlaku..padahal, dah lama benar sume tu terjadi...9thn yg lepas...12-May-2001..

ku menangis
harus slalu kau tahu
aku lah hati yang telah kau sakiti


Beberapa bulan yang lepas, ko telah membuat satu keputusan..keputusan yg amat drastik yang mebuatkan seluruh tubuhku menggigil..keputusan yang betul2 meremukkan hati keciku ini..dek kerana perempuan yang baru ko kenal, ko sanggup meninggalkan aku yang dah lama ko kenali hampir 8thn..Aku pasrah..aku sedih..aku menangis..tapi, aku tau sume tu tak dapat mengubah keputusan ko itu..sehingga ke saat ini, aku masih terluka dan menangis..

Sekiranye ko singgah ke sini dan terbaca coretanku ini, aku doakan ko bahagia bersama insan yang ko pilih itu..janganla risau pasal diriku ini..mungkin satu hari nnti, ade seseorang yang dapat membuka pintu hatiku ini serta menyayangiku dan membahagiakan aku..Aku percaya ngan takdir Allah..Allah Maha Adil..Dia tahu ape yang terbaik untuk hambaNya ini...

Allah tidak pernah mencabut sesuatu dari anda kecuali Dia menggantikannya dengan yang lebih baik. Tetapi, itu apabila anda bersabar dan tetap redha dengan segala ketetapanNya.

15 comments:

BabiesMom said...

Sabo la yer,,, awak mmg baik erk.. walaupun dah tak bersama dia tapi masih mengingati nya,,, takper lah INSYALLAH ada orang yg layak ngan awk di luar itu ya,, at least look on the bright sight u still have people love u n care for u... cedih saya baca tadi kisah awak.. XOXO

MiYOKO SuKi said...

Lady XOXO --> thanks a lot..ya, i became stronger n stronger now..

BabiesMom said...

ha.. cmtu ar... ala awak awek lawa.. insyallah leh nyer.. CHAIYOK k... stay stronger EVERYDAY.. girl power... nanti update g aper2.. heheh.. XOXO out

shuhadah Zainol said...

tin... sabar yer... semua yang berlaku ade hikmahnyer...

MiYOKO SuKi said...

Shu --> thanks, Shu...iye..da nmpk mmg byk sgt hikmahnye..cume, kenangan tu kadang2 dtg ngan sendirinye...

Lady XOXO --> i like ur style.. :)
yeshhh..GIRL POWER...thanks....

nich said...

8tahun bercinte? huhu sangat lama kak titin.. huhuhu.. mesti sangat saket kan untuk lepaskan cinta 8 tahun tu kan kak.. ae2 pom moga akak bersabar.. insyaaallah ade seseorang yang lagi baek untuk akak.. =)

take k kak..

MiYOKO SuKi said...

Nick --> skt mmg skt...tp, skang sumenye da berlalu...n i'll get better in time...dah tak de jodoh, nk wat camne kann...

Naomei, doakan utk akak ye..dpt someone better than him.. :)

Syamimi Supian said...

tersentuh baca kisah awak ni..insyaallah awak akan jumpa seseorang yang dapat membahagiakan awak nanti..keep praying.. :)

-salam singgah :)

-anidaothman- said...

titin...
DIA TERCIPTA BUKAN UNTUKMu...sayang....

ALLAH maha mengetahUi...
kenapa Dan menGapa HUBUNGAN kaLIan tak berpanjangan....biaqlaaa SEDIH, LARA tika dan saat ini....jagan biarkan dirimu sedih tatkala mengalas tanggungjawab yg berat...dia menjadik sedemikian rupa....

dear.....ALLAH MAHA MENGETAHUi...
sabar ya sayang...jgn sedey...

NeenaAnuar said...

alahaii.. syahdu syahdan tol akak baca rentetan adik ku sorang nie!

cheer up dear! jgn sedih2 keh.. mungkin ditakdirkan satu hari nanti adik bakal menemui cinta baru & org itu mungkin lebih menyayangi adik seadanyer... lagipun adik cantik.. sweet & cute.. (sgt ikhlas pujian akak nie yer! :D) so naper nak worry! insyallah pasti adik akan berjumpa ngan org yg lebih baik satu hari nanti! take care yeah!

Hana Faza-same person said...

kesiannya dia.. sabarlah dek, putus cinta emmang menyakitkan..tp percayalah, setiap itu Allah sudah rancang yang jauh lebih baik dari apa yang kita sangkakan..

*sudah melaluinya satu masa dulu*

hari ini sedang lalui dengan penuh kebahagiaan :)

kuatkan semangat

sugar2 kapas strawberry said...

be strong darl..kita sama2 kuat bkn??
nti kita akn dpt yg lg better than dia.. ;)
bersabarla..

zulkbo said...

salam..
alahai kesiannya..
pasti ada yang baru mendatang
hidup hanya sementara kejarlah
hidupmu yang belum pasti penghujungnya..jangan di kenang orang yang tak sudi bersamamu..percayalah pasti ada hikmah ALLAH..

***MUNGKIN DIA ALAHKAN KUCING..ARRRchummmp!!!he he

ParkAir said...

sorry aku x reti nk komen hal2 sedih ni. kuatkan semangat, pandang ke depan oke..

Azizal Adnan said...

i believe, u r strong.. my dear..

"everything happen for reasoning"

"apa yg berlaku adalah yang terbaik utk berlaku pada waktu itu"...

wish u happy... always =)

Related Posts with Thumbnails