Search This Blog

Thursday, February 24, 2011

Teater muzikal "Terima Kasih Cinta"

morning koranggg.....

ada sapa2 tak kt sini yang da tgk teater muzikal "terima kasih cinta"...aku teringin sangat nk tgk cite nii...sure best kannn....teater ni diadaptasi daripada file "CINTA"..sape yg tgk cite CINTA pasti takmo ketinggalan menonton teater ni jugak....


Details pasal teater mizikal " terima kasih cinta" http://www.istanabudaya.gov.my/terima_kasih_cinta

Tajuk : Terima Kasih Cinta

Produksi : The Creative Partnership
Kategori : Teater
Tempat : Panggung Sari, Istana Budaya
Tarikh : 19 Februari - 6 Mac 2011
Masa : 3.00 petang & 8.30 malam


Sinopsis

Mengisahkan 5 kisah cinta yang penuh dengan kasih sayang dan pengorbanan.


Kisah bermula dengan Haris yang merupakan seorang suami yang setia dan seorang ayah penyayang. Keluarganya sangat beerti bagi dirinya namun kebahagiaan itu mula runtuh dan berantakan. Adakah dia mampu untuk menyelamatkan kebahagiaan keluarganya yang kian jauh menghilang.

Cerita seterusnya menyajikan Rubiah seorang wanita yang berjiwa kental tetapi kesepian. Dia menemui cinta dengan seorang pesara guru,tapi kehidupannya dengan cinta baru ini sangat menguji kesabaran dan ketahan jiwanya. Mampukah dia untuk menghadapi semua itu dengan kekuatan yang ada.

Azlan, seorang penerbit majalah yang kaya dan berjaya, memiliki segalanya yang diidamkan setiap manusia. Namun, ia masih merasa sesuatu yang kurang dalam hidupnya. Apakah mengejar kesempurnaan dan keutuhan membantunya mengungkap kunci menuju kebahagiaan?


Dyan adalah kakak yang bertanggung jawab dan hanya menginginkan yang terbaik untuk adiknya. Tapi Dhani benci campur tangan Dyan dalam hidupnya. Tapi trajedi yang bakal Dyan hadapi akan merubah segalanya dan masa depan adiknya.


Arianna dalam usaha untuk mencari kekasih yang dicintai. Sepanjang perjalanan, dia bertemu Taufiq, lelaki pemalu dan baik hati, yang membantunya mencari kekasihnya yang berada di kota.. Tapi seperti kesukaran dan kepayahan mencari dan mendapatkan semula kekasihnya, dia semakin sedar bahawa apa yang dia cari adalah tepat di depan matanya?


Kelima cerita yang terlibat di dalam Terima Kasih Cinta ini saling jalin-menjalin antara satu sama lain untuk menunjukkan kekuatan dan keajaiban cinta.


Bakal dipentaskan di Panggung Sari Istana Budaya dari 17 Februari - 6 Mac . Muzikal ini diadaptasi daripada filem yang memenangi anugerah tempatan dan antarabangsa beberapa , Cinta . Terima Kasih Cinta ini tidak memberikan satu , tapi lima cerita tentang aspek yang berbeza dari cinta .

Para pelakon popular terdiri dari Latif Ibrahim,Safura,Diddy,Tony Eusoff,Norish Karman,Syarifah Amani,Vince,farahdiya,Deja Moss,Anding dan Shajiry Damery .

p/s: dolu, masa tgk filem "CINTA", meleleh2 air mata ku niii...sedih bangat...tapi yg lawaknye, org kt sebelah bole pulak tdo kroh..kroh..krohhh...takde sentimental value langsung...

to encik tunang, jom kite terjah Istana Budaya sabtu niii.... :)

9 comments:

-anidaothman- said...

syooknyaa nak p tgk teater.......

saheh best teater nie...

tgk tajuk pn tau dah best rasa..

"TERIMA KASIH CINTA"

MiYOKO SuKi said...

kak Limah --> hahahahaha..nida ke..igtkan kak limah mana niii...

cam nk tgk, tapi tak tau lg laaa....

rasa cam best sbb CINTA pun best dolu...

shuhadah Zainol said...

tin..kawan shu da tgk..dia kata best giler...nangis teresak2 dia..huhu...

pi la tgk dear... kalau dekat istana budaya tu confirm shu pon nak pi tgk..hehe..tp, tiket dia mahak gak...hahahahaha...

MiYOKO SuKi said...

Shu --> mmg nk tgk sbb semlm tgk promotion kt TV3 cam best je...hihihihi...

tgh booking tiket nii

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

best ke?? hurmm..lanje ar maera ;)


yang comel,
Khumaera Ismail

FadhDeela said...

jom g tgkkkkk!!!

Meh singgah: Tahniah Malaysia!!!

~ mizzAmy ~ said...

my fiance tak layan teater. tambah plak citer melayu camni. sedih... T____T

Azizal Adnan said...

mesti best kan teater.... xpenah tgk lagi kat istana budaya tu...

Pepel BoNda AmaNi said...

uit adik manis mai kelumpo ka???

Related Posts with Thumbnails