Search This Blog

Thursday, December 21, 2017

Dekatkan Jarak Kita

Dekatkan Jarak Kita | Dekatkan Jarak Kita  adalah adaptasi daripada sebuah cerpen tulisan Syu Ariani. Menampilkan gandingan utama Syafiq Kyle (sebagai Tasyrik) dan Ayda Jebat (sebagai Alyssa). Drama terbitan JS Pictures Sdn Bhd ini mendapat sentuhan pengarah Azman Yahya. 




Drama ni da nak sampai ke penghujung nya. Mcm cite episod semalam, sangat sedih sebab Alyssa tak jadi berkahwin dengan Tashrik. Sedih sgt2...di hari pernikahan, Alyssa dapat tau yang Tash ade anak dengan Della...Kantoi da kat situ....terus Alyssa tak nak kawen dan membatalkan perkahwinan dorang....yang Tasyrik jugak sebenarnye tak nak kawen ngan Alyssa sebab dia tuduh Alyssa mandul. Padahal, si Ariff (ex husband Alyssa) memberukkan nama Alyssa dan membuat cite pasal mandul tu....sian sangat kat Alyssa. kalo korang kat tempat Alyssa, agak2 nye korang nk wat ape?


Scene Alyssa dan Tashrik tak jadi kawen..sedih sgt...

Alyssa terus angkat kaki, balik kampung...membawa hati yang luluh, duka dan lara. masa ni, ada jugak airmataku yang mengalir...(hahaha...hatiku ni memang lembut macam tisu)...mula la teringat balik kisah putus tunang 9 tahun yang lepas....tengok! da hampir sepuluh tahun pun bnda tu bole ingat lagi..sian sangat kat Alyssa...ari2 termenung je dekat tepi sungai...Yang SI Tash pulak seronok je kawen ngan si Della tuu...huhu

aku nak share sket tips untuk lupakan kisah sedih:

  1. dekatkan diri dengan Allah. banyakkan baca Quran, solat sunat dan doa..doa dan doa....mungkin ada hikmah di sebalik setiap kesedihan yang kite lalui ini.
  2. Berbaik ngan ibu dan bapa. masa tu, ibu dan bapa je yang bole menceriakan kite..minta jugak ibu dan bapa doakan kita supaya dapat jodoh yang lebih baik.
  3. spent time ngan kawan2...ajak kawan2 makan, tengok wayang atau window shopping. IsyaAllah lupa abis segala masalah yang kite hadapi.

Tak sabar sangat nak tunggu episod minggu depan. tak tau la apa nasib Alyssa nanti. Mungkinkah Alyssa dapat memiliki Tash semula? Mungkinkah ALyssa akan kembali kepada Ariff (ex husband Alyysa). Kita nantikan episod minggu depan ye!!!


3 comments:

Fatin Shahrizam said...

Alaaa yeke ending dia macam tu, episod smalam xsempat nak tgok.

Suria Amanda said...

Tak berani nak layan drama2 skrg sebab takut terjebak..rumah sewa xde tv...

mama tisya said...

tk tgk cite ni sbb plakon tk minat

Related Posts with Thumbnails