Search This Blog

Wednesday, February 28, 2018

Nisa Kay menari tarian tiang di majlis pelancaran tudung

KUALA LUMPUR: Pengacara, Nisa Kay, mengakui terpaksa akur andai kerja kempen dilakukannya di laman sosial ditarik balik ekoran isu beliau menari ghairah pada majlis pelancaran koleksi hijab milik Neelofa, semalam.
Mengakui lalai ketika menyertai permainan perang bibir (lip-sync battle), Nisa yang juga seorang 'blogger' berkata, beliau reda dan sedia menerima apa saja kesannya.
"Setakat ini ada beberapa kempen perlu saya promosikan di Instagram. Tetapi, andai kata saya tiada kerja promosi gara-gara isu ini, saya reda. Apa yang penting, saya yakin rezeki boleh didapati di mana-mana, selagi ada doa dan usaha.
"Saya juga sedar kesan yang akan berlaku selepas ini, selain ia mencalar nama baik sendiri," katanya kepada BH Online.
Semalam, selain isu pemilihan lokasi pelancaran koleksi tudung dan sambutan ulang tahun kelahiran ke-29 Neelofa atau Lofa di sebuah kelab hiburan terkenal, nama Nisa turut terkait apabila video aksinya menari ghairah tersebar di laman sosial, menyebabkan dirinya dikecam hebat oleh netizen.
Rata-rata menyifatkan Nisa yang membawa imej bertudung tidak sepatutnya menari sedemikian, dengan disaksikan tetamu yang datang.
Sementara itu, Nisa mengaku terkejut aksi tariannya disebarkan sehingga menjadi tular, apatah lagi membaca komen netizen yang menghentam perlakuannya.
"Alhamdulillah, saya tetap kuat selepas membaca pelbagai kecaman. Saya mengambil pendekatan untuk berdiam diri dan tidak membalas komen mereka kerana itulah yang terbaik.
"Saya belajar untuk tidak melayani mereka. Masing-masing akan kecam sehinggalah kita membalas komen itu. Mujur, ibu bapa saya berada di sisi walaupun mereka menegur perlakuan saya itu," ujarnya.
Nisa turut menyifatkan apa yang berlaku pada dirinya sebagai pengajaran sangat besar buat beliau, dalam usaha menjadi Muslimah lebih baik.
sumber BH online

7 comments:

Dunia Zumal said...

Hmmm, apa pun perkara hendak dilakukan kena fikir sedalamnya, sebab ada jer mata memandang dan tak dapat lari dari Dia Yang Maha Melihat...

Suria Amanda said...

Semoga Nisa Kay menjadikan apa yang berlaku sebagai pengajaran..pada along sebagai orang baru dalam dunia pengacaraan memang akan ada dugaan hebat untuk berjaya...

Māmy Syu said...

ya ampun..maknanya memang sahih la itu nisa kay

Hanachie said...

Semua orang ada khilaf masing2 ^^ siapalah kita nak kecam dia kan? T^T *semoga kita sentiasa belajar dari kesilapan.. :D

apekinahdotcom said...

Terlajak perahu boleh diundur. Terlajak perbuatan bahana padahnya. Semoga apa yang terjadi ni dapat dijadikan sebagai satu pengajaran buat kita semua

Mimie said...

Semoga menjadi tauladan dan oengajaran kepada semua atas apa yg berlaku

msredcheesecake said...

kita doakan mereka, kita, sama2 diberi petunjuk oleh Allah

Related Posts with Thumbnails