Search This Blog

Wednesday, January 20, 2010

aaarrghhh..bosan ngan makanan kafe..

aaaarrrrggghhh....
aku sgt2 bosan ngan makanan kt kafe...
ari2 lauk yg sama je..tauhu, ikan n ayam...
sumenye sama je...
dan tak pedas lak tuu..
cam tak de rasa lak...
maklumla, caterer cina...so, variety makann pun tak byklaa....
boshan..boshan..n boshan...

so, arini, kitorg (aku n membe lunchy) mkn kt luar...
misi jln2 mencari mknn....
sebenarnye, dah tau da ada port yg sedap tuk mkn..
tepi laut lak tuuu...

sampai kt kedai tu, still awl lg...
org pun tak ramai..
lauk pun masih byk...
punyela manyak lauk kt situ...
ada ikan keli, ayam, lala, siput sedut, kerang n sayur2 pun sedap gak...
nyum..nyum..nyumm...
mmg sgt2 menyelerakan n yummylicious...
nk tau apa pilihan aku tuk arini...
aku pilih..LALA...
lama sggh tak mkn lala nii...
sedapnye sampai menjilat jari....


aku jugak telah pilih ikan bwl goreng...
mmm..ni lagi menyelerakan...
panas2 lg tuuu..n dicicah lak ngan sambal kicap...
mmg meletup laa...

sayur lak, aku pilih sayur petola msk lemak...
ni pun mmg sedap n lemak2 gituu...

kedai tu mmg betui2 kt tepi pantai..bole dengr ombak menghempas pantai...ehh..tp, arini sunyi je...ombak tak de punn..sbb air surut...depan tu adlah pulau jerejak...

nk gak interfram kt sini ye..maklumla, blog aku kann..so, kena letak gambo aku gak..i'm in red n black today.. :)

lunch tuk arini agak mhl la...rm8.50 sekali ngan air...tp, mmg berbaloi2 la sbb perut penoh n mkn pon sodapp... hehehe...

9 comments:

Ibu Ammar said...

makan tepi laut ke?...fuh...sodap tuh!

Anonymous said...

waahh!!laparnye perut aku..makanan kat kafe opis aku ni pon tak best..sebab tadek TEMPE..hahaha..

MiYOKO SuKi said...

Sarah --> a'a..tepi laut tuu...sedap sgt2..

dizzydude --> g la mkn...kt sini pun tak de tempe gakk..tempe byk kt johor je.. :)

sugar2 kapas strawberry said...

hahaha..da lama x mkn lala...

MiYOKO SuKi said...

hehe..sy pun lama tak mkn..br td je dpt mkn lala..sedap tuu...

Munix™ said...

ahak... itula ak pun kadang2 pikir camtue.. but then bila pikir2 balik.. ada baiknya kalo kite bersyukur dgn apa yang ada kan? kalo dkat haiti,daerah shin dan lain2.. tk dpt nk dkata mkanan diorang cmna, sbb kdang2 diorang tkpaksa mkn tikus dan tah* sendiri , huhu

^_^)v peace for life

MiYOKO SuKi said...

iye, betui tu, diDen...kite patut bersyukur ngan apa yg kite ada n mkn skang nii..hmm...br terigt nk g shopping...kena jimat2 sket la skang niii...

awek_utara said...

erk...RM8.50?..murh dh tu dik, ngn ikn bwl seko tu..nak2 pulak sedp kn..brbaloi2 lh...

MiYOKO SuKi said...

hehe..tui2 tu..mmg murah..sy rasa mhl sbb selalunye mkn kt kafe kurang rm5 je..hehe..

Related Posts with Thumbnails