Search This Blog

Sunday, January 24, 2010

Hensem, Kaya, tp Suami org...

arini, aku nk cite pasal satu prob yg dihadapi oleh kwn baikku..
eh, tak baik sgtla...tp, kwn biasa2 je..
skang ni, die tgh hadapi satu masalh besar..
bg aku ia satu masalh yg sgt2 besar..

dulunye, dia penah putus cinta..
then, now dia da jmpa someone yg bole bukakan pintu hatinye..
tp, her Mr Right adalah someone's husband...
That guy nk kata ensem, takla ensem sgt..
tp, bolela consider antara org2 yg manis..
n die pandai mengayat kwn ku gak..
sampai kwnku nii terangau2 kt that guy..

ok, mmg aku akui dia ensem n kaya..
pakai keta besau n ada bisnes sendiri..
n mgkin, mampu nk support 2-3 wives...
lgpun, that guy tak dikurniakan rezeki ank ngan his wife...
tp, boleka kwnku ni terima kenyataan yg die akan dijdkan his 2nd wife...
kwn aku tu cite, that guy mmg sgt2 saygkan his wife..
tp, dia nk jdkan kwn aku ni his 2nd wife gakk...

hmm..mslh besar kann..
kalo aku, maybe, aku takkan terima lelaki tuu..
walaupun kaya-raya n ensem, aku takkan sktkan ati pompuan lain (1st wife).

mcm2 prob yg aku dgr skang nii..
ramai giler suami org yg ada skandal ngan pompuan lain..
nape jd camni ek??
nape laki takleh nk setia ngan sorg je..
kalo camni, baik idup single je sampai bile2...
tkt aa nk kawen camnii...hehe...

so, aku nk dgr pendpt korg pasal masalah niii..
nnti, bolela aku nsihatkan kwn ku niii...

moral of the story: jgn pecaya sgt ngan pasangn korg.satu ari nnti, diorg mgkin akan berubh hati.

10 comments:

elyana yazmin said...

setuju! jadi usahalah nk wat pasangan krg lebih jth cinta kt korang.ngehx~

Ibu Ammar said...

adei, janganla menjebakkan diri sebagai orang ketiga. agak2 parents akan terima ke menantu suami org nih.

MiYOKO SuKi said...

Elyana --> k, tips yg bagus.. :) lg satu, kalo da jodoh, kite tak leh halang gak kann..
Nursarah --> erk..susah gak nk jwb tuu..

Cikgu Dahlia said...

sis, tanya dia betul2 dia sanggup ke x, suh dia berfikir banyak2 kali..fikir masak2 demi kehidupan yang dia bakal lalui tu.. Jangan hanya fikirkan utk 2,3 hari..fikirkan juga mereka2 di seekeliling , family, macam mana penerimaan dsb sbb kebahagiaan ditentukaan bila ada restu dr parents especially..better buat solat istikharah...minta petunjuk banyak2..kalo rasa boleh dan sanggup, teruskanlah... xsalah menjadi no2 dan sterusnya tp jangan sampai menghancurkan rumahtangga yg telah dibina..

MiYOKO SuKi said...

pnjgnye komen u tuu.. :)
anyway, thx ye..

Asfan Ash said...

hmm when it comes like this, what we need is a decent conversation
if the 1st doesnt mind as well as the other party is, just get married then!=)

etomyam said...

realiti hidup memang gitu....hehe, teringat pulak kat tenant rumah kita, pun dimadukan suami tanpa sedar....tapi skrg ni semua ndak semua suami bagi....hehehe

myQza said...

elakkan suami org.

nampak indah di awalan.. pahit di penghujung!

TinaSofea said...

jgnla..tak baik meruntuhkn msjid..memg ade isteri ramai adalah sunnah tp nabi gak ckp ckp klu tak mamapu berlaku adil dgn isteri isteri,lebih baik sorg je bini..big no no

MiYOKO SuKi said...

ok, thx for the feedback..
i pun agree ngan uols..kalo bole, elak la berkwn ngan suami org...

Related Posts with Thumbnails