Search This Blog

Wednesday, January 13, 2010

kawen ngan omputih???



semlm, aku berborak ngan kak aku pasal org melayu kawen ngan omputih..bile tgk blk, mmg ramai artis Mesia yg kawen ngan omputeh..contohnye, maya karin, ning baizura, sarimah, jeslina hashim n da latest serina ridzuan..(waaa..cntiknye tdg Serina time dia nikah tuu..nnti, nikah nk pakai tdg camtu gakla)..mama aku pun ada sama time aku tgh borak2 tuu..
aku ada tnye smtg kt mama..

Titin (aku) : Mama, kalo titin kawen ngan omputih, bole tak?? (tetiba je aku tnya soklan ni kann..cam le dah tak de laki melayu kt mesia niii)

Mama: issshhh...laki Mesia pun tak leh nk percaya, ni kan lak omputeh...(mentalllity mama aku mmg tak pecaya kt lelaki..so, mana2 laki pun dia tak suka )

Titin (aku) : ok.. (n aku terdiam je) eh, Sarimah tu dah bercerai ke ek?

Kak aku: a'alaa..


Patutla aku dah lama tak dgr pasal Sarimah ngan laki omputihnye tuu..kalo nk lebih pasti, mari kite tnye pakcik gugel...
time kasih, pakcik gugel..mmg sah diorg dah bercerai..bole refer ke link ni: berita sarimah bercerai/


k, sebenarnye nk bg tips tuk sape2 yg berangn nk kawen ngan omputih nii..tp, tips ni dtg dr diri sendiri je..kalo ada yg nk tambah, dialu-alukan ye..

1) English mesti mantap n power, beb..
Kalo uols teringin gile nk kawen ngan omputih, aku rasa ni bnda yg plg penting..uols kenala memantapkan English uols dulu..br bole kawen ngan diorg nii...kalo tak, hancur lebur la perkahwinan uols nnti...yela...dlm perkahwinan, communication sgt2 penting..kalo uols tak paham ape yg pasangan uols ckp, susahla...tunggang langgang jdnye..

2) Be ready to blk kampung..
kadang2, org kite nk org dkt je..ada yg dok KL, nk cari pasangan kt KL je..tp, bile dah dpt org yg kt luar Mesia ni, kenala bersedia utk blk kg yg sgt2 jauh tuuu..jauh drpd kmpg halaman n keluarga tersayang..kpd sape2 yg tak ready utk tu, tak yahla berangan nk kawen ngan omputih.

3) Kena kuat iman
ini sgt2 penting tuk pertahnkan agama kite..tambah2 lg kalo pompuan yg nk berkahwen ngan laki omputih..so, die kena guide laki omputih tu ikut cara Islam..kalo tak, susah la nnti..takkan uols nk ikt agama diorg lak kann..renung2 kan lahh..tepuk dada n tanye selera...pilihan di tgn anda.. :)

cntiknye bj maya karin niii....nk wat conth utk bj nikah ku nnti..hikhikhik

tu je la, tips yg bole aku kasi tuk en3 kali ni..tak tau nape tetibe terigt nk kawen ngan omputih niii..tp, kalo dah jodoh kite ngan omputih, kite takleh nk tolak kann..sume tu dah ditentukan sejak azali lg...ceewaaahhh...

klaa...sampai di sini shj...

have a good day, everyone...

1 comment:

Azizal Adnan said...

syg pun puteh gak ayg.... ;)

Related Posts with Thumbnails