Search This Blog

Wednesday, January 27, 2010

Best oo keja kilang niii

Aloo..aloo..anybody in da house??? hands up pls..pls...plss...

arini, aku rasa sgt2 bersemangat utk bekerja...yela,memikirkan keja yg berlambak2 nk kena siapkan..n yg lg penting arini dpt mkn free..yEAY..YEAY...

korang rasa best tak keja kilang nii...bg akulaa, selama 2thn lebih aku keja kilang nii, mmg sgt2 best..byk kebaikan drpd keburukan nye...meh aku list kan kt bwh ni ye...

Pertama: Flexible time
ni, aku sgt2 suka ye...aku pun tak tau pkl bape aku patut msk keja..tp, aku hentam je msk pkl9.00pg..kdg2, terlmbt gakla...sbbnye, tak yah nk punch kad punn..mmg tak de mesin punch kad tuu...nk blk pkl bape pun ikt suka korg la..tp, selalunye aku blk pkl 5.30 ke atas la..kalo awl tu, rasa cam melampau lak..baik tak yah kija kannn...

Kedua: Pakaian tak formal
Part ni pun aku suka..selalunye, aku pakai jeans n tshirt je..ada org kesah..tak punn..ikut suka la korg nk pakai apapunn.jnji, tutup bdn tuu...amoi2 kt sini byk gak yg sexy..diorg selalu gak pakai skirt pendek yg atas lutut tuu..terliur je tgk...auuuwww....kalo aku leh pakai camtu, teringin gakla sekali sekala nk pakai..hehe...lama gile aku tak berbaju kurung ke opis nii...aritu, penah sekali aku pakai bj kurung..pastu, sorg teammate aku tegur aku.."nk g kenduri ke, cik Siti"..lepas tu, mls nk pakai bj kurung dahh...

eh, monyoknye muka aku kt opis..tak ceria lgsg...huhu.. :(


Ketiga: Free Internet
tgkla apa yg aku wat skang nii...time keja pun bole berblog lg kann..kompany ni tak blok mana2 web pun..sume2 leh tgk..FB, FS, blog n streaming video pun bole..tp, aku tak wat la camtu..tkt kantoi ngan bos la lakk..diorg tak kesah korg nk wat ape pun as long as korg leh siapkan keja korg tuu...


Keempat: Teambuilding
selalunye diorg wat teambuilding kt tempat2 yg gempak n meletup tuu...setiap 1 quarter, sekali..bolela nk merasa nk mkn kt hotel2 5-star..kalo duit sendiri, hampeh la kann...ada penah sekali tu, kitorg wat TB kt spa..siap kena urut2 n masage2...best sgt2 tuu...tp, yg tak best nye, depmt aku ni penuh ngan mata2 sepet..aku sorg je malay...tak dak geng la sgt..tp, aku tak kesahla..jnji aku wat keja aku..

karoke pun kena nyanyi lg cina...mana aku reti maa...cedih2..


Kelima: bonus
mmm..ni tak taula nk komen..aku rasa bonus sgt2 byk...last month, da dpt bonus..buln ni ada lg...next month ada lg kot...kaya2...hahahaha..takla sgt...aku tak nmpk lak duit2 tu sume, sbbnye aku ni kaki shopping..asal nmpk duit lebih je, abihla aku belanjakan utk shopping..yeay..leh shopping lg.. :)

nila...team aku...waa..aku sorg je malay kt sini..perempuan melayu terakhir gituuu

k, tu jela aku nk bangga2kan pasal keja aku niii...mcm belagak lak aku niii...hehe..jgn marah ye...gurau2 je..

ekcelli,tak best pun keja kt sini...yg plg aku tak suka bile teammates aku dok kecek bahasa diorg..aku tak paham lgsg ye..kdg2, rasa cam tersisih lak...rasa cam nk nangis pun ada...uwaaaa..uwaaaa...nk cari keja lain..tak thn da ngan diorg niiii...uwaaaaa.....

p/s: alamak focal tak siap lg niii...

10 comments:

shuhadah Zainol said...

kejap best.. kejap x.. yg mana 1 ni tin...

MiYOKO SuKi said...

Shu, bestnye byk kann..yg tak best tu sket je...overall..cam nk cari keja lain laa...huhuhu

myQza said...

x pernah keje kilang!

MiYOKO SuKi said...

si tedi, mehla try keja kilang lakk.. :)

Shahira said...

titin keje mane?

Sharinginfoz said...

memang best kan especially kawan2 sekepala...

Buffered or Metered Earnings????

Avatar VS Titanic

deqyalalink said...

bestnya dah keje..lagi 3 taun baru hbis blaja :(

MiYOKO SuKi said...

Shahira, sy keja kt Intel...
SharingInfo --> kt sini, takde kwn yg best..sbb tu nk cari keja lain..uwaa..
deqyalalink --> belajar lg best,deqya.. :)

jajarina said...

titin, intel eyh?? tgk pic background pun dh leh kenal.. haha
intel mmg besh.. i like!! =)

MiYOKO SuKi said...

Yup, Jaja..
mmg intel punn...besh la gakk..

Related Posts with Thumbnails