Search This Blog

Friday, May 27, 2011

from PENANG to Portland...(part 2)

continued from part1, where i already touched down San Fransisco airport..here, got custom check...ermm, nsb baik lepas ngan kastam2 US yg besar2 gajah nii...ooppsss...tp, nk lepas pun susah gak laa...mcm2 die tnye tu...but, Alhamdulilah, everything went so smoothly...die tnye senang2 je...nk wat pa kt sini...dok bape lama...nsb baik ada supporting letter from intel and got the petition...so, senang sgt nk lepas....

lepas check ngan pakcik kastam, kena go tru sorang lagi pakcik kastam...kena amik baggage dulu, sbb maybe pakcik2 kastam akan check...but, thank to ALLAh, luckily, abg kastam yg ensem ni (pantang tui tgk org ensem) just borak2 ngan aku, tanpa membuka 2 begku yg besar dan super duper berat...terima kasih, abg kastam...u look handsome ok..... :)

next, check in beg utk ke Portland lak...sbb, nk ke Portland, aku tak naik Cathay Pacific dah, kena naik United State Airline lak...ok, time nk amik boarding pass, masa ni sgt2 blur....byk betui kaunter n tak tau nk g mana satu...nsb baik ada pakcik guard yg baik hati dan budiman...tnye die kt ne nk amik boarding pass...so, die just gtau g kaunter yg mana...tp, bile dah sampai kaunter, kena check in by ourselves...kt sini, sume bnda kena wat sendiri...ko pandai2 sendiri je la ye...bile aku g kt machine tu, die tnye confirmation no, tp, machine tu kata not found..mskkan passport no jugak not found...apa lagi, cuak beb.....masa tu, tak tau nk wat pa....tgk sana, tgk sini....dan, i'm ALONE ok...

luckily, lepas setgh jam, dtg geng2 dr penang....dorang pun sama cam aku, nk amik boarding pass...dorang try n try...dan, at last bole...dan, aku pun try mine....bole jugak...rupanye aku key in da wrong confirmation no...hmmm....byk sgt no kt kertas tuu..

lepas dpt boarding pass, nk msk ke departure area, kena check ngan kastam lagi...AGAIN....penat dowh...nk kena check n check ni...tp, this time, not check the beg, check kt diri sendiri lakk...abih sume bnda kena kuarkan..since aku bw laptop, kena kuarkan laptop n handset, letak dlm basket yg diesdiakan...kasut pun kena bukak jugak....dan, last thing yg dia suh bukak is my jacket...ohhh....aku apa lagi...say NO..NO....laaa....mana bole...nampakla aurat aku nnti...so, kakak kastam tu pun paham....yg check ni pompuan ye...dan, die tnye ok tak kalo die raba2 aku...aku kata YES je laa...sbb tu mmg keja die kann...so, die pun check2 bdn aku...ok je....takdela cam kena raba punn....hahahah....dan, last thing yg die gtau aku adalah die puji scarf aku..hehehe...die kata tudung aku cntik...aku just senyum hehe je laa... :)

lepas sume2nye selesai, da bole hooray....i have another 3hrs before my next flight....uh huuu....tggu lagi....masa ni, sempat gak tdo...dah rasa letih sgt2 dahhh.....ye laa...seharian naik trn flight je....dan, kalo korang nk tau, aku berlepas dr penang pkl8.00pg ari sabtu, dan, aku sampai kt san fransisco adalah pkl12 ari sabtu jugakkk....so, aku telah membalikkan masaku...back to da past.... :) so, tak rugi masa aku walaupun dah berjalan selama 24jam......

tiba masanye utk naik flight ke POrtland - United state airline....kecik giler flight nii...bole muat2 dlm 52 org je....dan, aku duduk kt last row...bole nmpk sume org....dan kt sebelah aku adalah toilet....kecik giler flight niii...masa die bergerak pun, rasa terhuyung hayang je di pukul angin dan awan....

kecik je flight dorang....flight utk pegi tempat2 dlm US...

aku kt last row...see, pramugari tgh memberi penerangan...

dorang tgh memasukkan beg dlm flight ni...org US sgt2 besar dan gagah..angkat beg yg berat2 sorang2 je...

lepas sejam dlm flight, sampaila ke destinasi yg dituju- small town of portland...
*trn2 flight, masa ni mmg kesejukan yg amat sgt....rasa cam nk beku je....nsb baik, turun2, aku dah nmpk 2 org membeku..dorangla yg tolong angkat begku dan menghantarku pulang ke rumah ngan selamatnye....thanks to dorang...aku berhutang nasi lemak utk dorang... :)

9 comments:

ratusiput said...

new experience utk titin :)

NeenaAnuar said...

best2.. nice to read your experience dear.. kalau ade lagi sambung citer taw! :D

MiYOKO SuKi said...

ratusiput --> yup.. :)

neenaanuar --> thanks, sis neena.. :)

shuhadah Zainol said...

bagus kan titin..semua buat sorang2....

sambungannye?? x puas baca..nak lagi..:)

Azizal Adnan said...

sib baik kastam2 sana pun ok2...
kena wat body scan x..
domestic flight mmg kecik ja...
seronok baca experience cik tunang..
Alhamdulillah.. semuanya berjalan lancar.. n selamat sampai ke destinasi..

mrs chenta said...

pengalaman yang xmungkin dilupakan =)

MiYOKO SuKi said...

shu --> dah abih ...hahaha..kan da sampai ngan selamatnye.. :)

MiYOKO SuKi said...

tokida --> Alhamdulilah, sumenye dipermudahkan..

Pepel BoNda AmaNi said...

BACA PENGALAMAN TIN NIE BUATKAN AKAK CAM NAK SURUH EN DEDI MINTAK TUKAR DEPARTMENT IT INTERNATIONAL JERK...NAK MERASA DOK KAT NEGARA ORANG JUGAK....BESTNYA...TIN JAGA DIRI TAW KAT SANA...

Related Posts with Thumbnails