Search This Blog

Thursday, May 19, 2011

home sweet home - the VERANDAS apartment, hillsboro

Salam sume...

hari dah masuk hari keempat sy kt bumi perantauan...tp, keja still tak dpt lg...dorang cume suh saya baca2 n study n paham produk yg sy akan wat nnti....u know la kann, kalo baca, sure ngantuk...tersengguk2 saya....oh, maybe mkn nasi goreng waktu lunch td....

sy sampai di bumi hillsboro ni pada hari sabtu jam 7ptg (9pg waktu mesia)...bile jejakkan kaki kt sini, Ya Allah, sejuk sgt....tak tahan sggh...maybe, dlm 10 degree camtu..dahla tak pakai sweater tebal...konon2nye, dapat menahan kesejukan yg menusuk sampai ke tulang...nasib baik, saya tggu tak lama....kua2 je dr balai ketibaan, saya dah nmpk kelibat sorang kawan saya..apalagi, cpt2 amik baggage yg gedabak besar...bukan saje besar, berat cam ada batu je dlm tuu....dua beg lak tu, nasib baik, dia sudi nk membantu....45min drpd airport, sampaila saya ke home sweet home.... :)

cntik sgt2...saya suka....walaupun kecik dan kosong, tp saya rasa dah cukup utk saya sorang....saya sengaja pilih pakej rumah yang kosong sebab dorang kasi allowance yg berganda2...sape yg tak mo kann...$$$ bole wat shopping...$$$ bole wat travel around da world...

jom, saya bw korang jln2 dlm umah saya ye...saya belum sempat bergambo diluar kawasan umah...InsyaAllah, ptg nnti, nk jln2 kt sekeliling umah...dah tak sejuk sgt skang nii....

ni, blok umah saya..saya stay kt level2...umah bwh kosong..umah ats, ada org kot...

pintu masuk...ding dong...takde loceng pun...


3 langkah drpd pintu masuk, di sebelah kanan adalah bathroom...bathroom yg best....ada washer n dryer... :) kt sini, tak leh sidai baju....so, dia kasi siap2 dryer tuuu...

tempat saya mekap tiap2 hari...da only big mirror in my house... :)

bole berendam every weekend...yee haaa...sape nk join??

ni bilik tidur saya, bertentangan ngan bilik air....ni, masih kosong...

bilik baju saya....skang, da penuh ngan baju...tak tau nk letak mana lagi...dan, mgkin akan bertambah dr masa ke semasa....

ini living room..kecik je kann...tp, cukupla utk saya sorang....hehe...
balcony kecik di sebelah living room....ada bilik kecik, bole wat bilik stor...

dapur yg best..walaupun kecik, lengakap ngan stove, microwave n fridge...bole main mask2 kt sini...tp, mkn sorang2, mana best kannn...
   
pemandangan luar drpd balcony umah....orang2 kt sini, pemalu kot...tak penah nmpk kua umah...takdela riuh rendah cam negara kite....sunyi sepi dan nyaman je...

*da nmpk swimming pool kt ne...belakang je ngan umah saya..nnti, waktu summer, bole terjun dlm kolam...tak sabarnyeee*

14 comments:

Nina Aman said...

bestnye!!!titin bape lame kat US?nape tak angkut en tunang skali?hehe

InaAchik said...

cantiknya tin!!!
x sabar nk tunggu kammo deco2...

Pepel BoNda AmaNi said...

wah bestnya tin.....umah2 kat sana memang complete kan....cantik walaupun kecik....suka sangat....

Azizal Adnan said...

cantik umah... kemas... bersih... kawasan sekitar pun cantik... sunyi.. xde pencemaran... bestnya... duk sana elok2 k... miss u much...

shuhadah Zainol said...

waaaa...best la umah titin....

siap dpt allowance lagi tu... gud2... balik mesia nanti jadi OKB la...hahahaha....

rindu titin....

Nur Irfan Juezrie said...

titin.. sonoknya.. i love your house..

Anonymous said...

selamat bekerja di tempat baru :)

MiYOKO SuKi said...

Nina Aman --. kalo ikut plan, setahun....takleh bw encik tunang..kalo da kawen, mmg bole....free lagi...

MiYOKO SuKi said...

InaAchik --> takmo deco lebih2 kot...simpan duit utk shopping.. :)

MiYOKO SuKi said...

Bonda Pepel --> kecik sbb dok sorang je...kalo bw famili, maybe bole dpt umah with 2 bilik...:)

sgt2 best umah nii.. :)

MiYOKO SuKi said...

TOkida --> wek.. =p

MiYOKO SuKi said...

Shu --> Alhamdulilah...tp, cepat je abih duit tu kalo dok sini...mcm2 nk beli..hahahaha

MiYOKO SuKi said...

Irfan --> thanks... :)

MiYOKO SuKi said...

MDT --> tenkiu so much.. :)

Related Posts with Thumbnails