Search This Blog

Thursday, May 26, 2011

main ski di gunung hood

lately, rasa kemalasan update blog semakin menjadi2...byk bnda nk cite, tp tak tau nk cite mana satu...dah tunggang terbalik sumenye...lg satu, pemenang contest tu tak announce lgpunn...bukan apa, kalo announce nnti, tak tau bile nk pass hadiah tu....maklumlah dok jauh2 nii...nk courier sure mhl kann...so, kalo announce thn depan takpe takk...masa tu, sume org pun dah tak igt...hahaha....

okla...kite cite yg paling latest....last weekend, first time bermain2 ats salji yg tebal di bawah suhu serendah 0 degree....gile ko....tak penah aku g tempat sesejuk tuuu...pastu, pakai bj yg senipis2 yg bole...hahahah....just pakai 2 helai inner n satu sweater kt luar....nsb baik, pakai tudung, so bole cover telinga yg sejuk gedi....cam membe2 aku yg lain (lelaki), dorang lupa nk bw snow cap...so, mmg sejuk kt telinga laa...aku plak lupa nk bw extra scarf...kalo tak, bole dorang pinjam kann....

dah sejuk satu hal, pastu, g situ mmg tergedik2 nk main ski....bukan aku ye..aku ni, just pengikut setia je...dah ada org nk bw kann..so, aku just memeriahkan suasana....hehe...igt ski tu senang kot....ski ni, bg aku, one of extreme game...gile ko...aku ni, dahla gayat, tkt pada ketinggian....at first, ok jugaklaa...tp, oleh sebab bukit yg tinggi menjunam dan meluncur laju je, rasanye ngan kelajuan 20 km/j....sape yg tak tkt kann...org lain tak tau la camne...tp, aku sgt2 takut oooo.....rasa sgt2 laju n tak leh nk control, terus je aku jatuhkan badan....gedebushhhh...tak sakit punn...tp, yg peritnye bile nk bgn blk laa...susah gile nk bgn...sbb pakai kasut yg berat n panjang....hmmm....tobat, takmo main dahhh....hahahhaha...

lepas beberapa kali jatuh, aku pun give up..lalu decided climbed up back....panjat bukit blk tuuu...bukit tu agak tggila bg aku....dgn salji yg dlm....tenggelam tau kasut aku dlm salji...masa tu, aku sorang2 je...aku dah tak nk ikut dorang lagi...ye la, dorang dah jauh ke bawah....aku tak confident nk teruskan lagi....aku tau byk lg halangan kt bwh sana....ngan pokok, ngan bukit yg menjunam....so, apa lagi, angkat kaki terus pnjt bukit blk...hahahaha....lg satu, tgn dah sejuk gile sampai rasa skt...walaupun pakai glove, tp, glove tu tak sesuai utk salji...kena pakai glove yg tak telap air...

byk tui aku story kann...jom tgk gambo lak...

mount hood di belakang ku...masa ni dlm pkl12 tgh hari...bile hari menjelang petang, bukit tu dah tak nmpk..hilang dimkn kabus tebal dan sejuk giler...

skiing at Timberline Lodge....byk resort utk main ski..tp, resort ni je yg bukak..byk yg tutup sebb salji dah takde..

org tu tgh ajar cara2 letak kasut kt ats papan pnjg tuu..tak tau nk pggl ape...tp, berat giler...

kami telah menawan gunung hood... :)

uh-huuuu...meluncur ngan laju gituuu...

lalu, jatuh jelepuk..... hehe

i enjoy it... :)

*dorang kata during winter, lagi susah nk dtg sini...yela, kt bwh penuh salji, nk drive pun susah kalo nak naik bukit....cant wait for winter....nnti, sure terperuk dlm umah je....erkkk..

11 comments:

mrs chenta said...

i baca entri ni dgn penuh perasaan tau.ahahhaha

MiYOKO SuKi said...

mrs chenta --> thanks for reading this...hahahaha....miss u so much, dear...

Hana Faza-same person said...

salam titin syg:) akak pon rindu juga kat tin..seronoknya di tmpat org.. akak doakan titin trus suksess ye:) *berdoa one day merasa juga ke sana :P*

Nina Aman said...

hey...jelesnye!!!awwwww~

shuhadah Zainol said...

mula2 ai baca entry ni ai jeles... pastu ai bayangkan ai ade sekali kat situ...terus x jeles...hahaha...

MiYOKO SuKi said...

HANA --> thanks, sis... :) sy doakan utk akak gak...

MiYOKO SuKi said...

shu --> asal jeles mula2 je... =p

MiYOKO SuKi said...

nina aman --> mehla dtg sini..kite main ski sama2...

Pepel BoNda AmaNi said...

nak feeling2 ada kat sana..tapi apakan daya...terpaksa ajak en dedi amani pegi i-city jerk la main salji.,..uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

Azizal Adnan said...

wah dah merasa main salji original... bestnya...

Izyan Helmi said...

tahu x..i terus check flight ticket to portland berapa harga..haha. susah x nk buat tourist visa?

Related Posts with Thumbnails