Search This Blog

Monday, April 18, 2011

SARI pergi meninggalkan kami.. :(

pagi tadi, aku bgn cam biasak....bgn2, terus mencapai kunci keretaku lalu start enjin....cam biasak gak....vrooommmm, blk ke umah aku....on the way blk umah dr umah tokku, aku nmpk mayat seekor kucing di ats jln, betui2 je kt dpn umah aku.....

ohhh...perasaan sedih tiba2 datang...yela....kucing mati kena langgar..sume org pun sure sedih kannn...tak tau kucing sape...tapi, aku cam dpt agak je kucing sape tuuu....tiba2 je, aku rasa mayat itu adalah SARI....

SARI adalah kucing kesayangan atokku...actually, takdela sayang sgt kott...SARI sering kali dianaktirikan oleh atokku...semlm, SARI menunjukkan perangai yg pelik2...die mengekori aku dr ruang tamu sampai ke dapur..kononnye, die igt aku nk kasi die mkn...tp, aku pegi dapur nk amik ais krim....then, die ikut aku sampai ke ruang tamu....bile aku naik ats katil, die ikut jugak....sgt2 pelik die semlm....die sgt2 manja...die dok ats badanku, dan meminta dirinye dibelai2....aku biarkan je laa....tapi, tok yg mulut bising, marah2 kan die...dan, tok tak abih2 beleter nk antar dia balik ke kl (umah tuan die)...

maybe, semlm die merajuk ngan tok...lepas tok mrh2, terus die lari kua dan tak muncul2 lagi.....dan, pagi niii....sebelum g keja, aku suh tok tgk mayat kucing kt tepi jln tuuu... IYE, mmg sah, die adalah SARI....dr jauh, aku nmpk tok sedih mengangkat mayat SARI...(tak sempat tgk SARI sbb dah lambat nk g opis)

Menyesal sbb semlm tak kasi die mkn for the last time...tapi, aku rasa lega sbb sempat membelai2 diri dia.....sedih sgt2 sebab selama ni tak penah nk bermanja dgn die....selalunye, SNOWY je yg menjadi pujaan hatiku....dan, sbb takut, SNOWY bermain2 kt jln, aku kurung je die dlm umah.....kurung die utk kebaikan die jugak....

mood sedih utk ari niii... :( sorry takde gambo sbb tak penah amik gambo SARI punn.... :(

10 comments:

shuhadah Zainol said...

sian SARI...cam manusia gak kan hati binatang ni.... huhu...

InaAchik said...

moral of story:
kite akan menghargai seseorang @ sesuatu bila ia tiada... :(

tqahmisdar said...

saya pun terasa sedihnya.. =C

http://tqahmisdar.blogspot.com/

Lyena Vee said...

RIP SARI...

MiYOKO SuKi said...

Shu Shinju --> iye....sedih...

InaAchik --> tu baru binatang..kalo org...tak tau camne...

hargailah seseorang bile die masih ada...peringatan utk diri sendiri.. :(

MiYOKO SuKi said...

tqahmisdar --> thanks...

veesakura --> thanks

Pepel BoNda AmaNi said...

hmmmmmm kehilangan...satu perkara pasti yang akan dialami oleh semua orang....

ParkAir said...

Dulu kucing comot aku sebelum mati kena lenyek kete, dia lepak je atas riba aku sambil tenung2... sejam lepas tu mati dahh.

Azizal Adnan said...

sedih..

Anonymous said...

huhu...tu la cian kat sari tue...tp kak tin kan atok sedey tawww...ms atok crite kat kami yg sari tu da x de, ima ngok air mata atok da bergenang da pown...huhuh

Related Posts with Thumbnails