Search This Blog

Wednesday, June 29, 2011

perihal J.O.D.O.H

jodoh..jodoh..jodoh..

kadang2 rasa pelik ngan ketentuan Allah...tp, itulah yg tertulis sejak azali lagi...termaktub dlm takdir hidup sekalian umat sejak dolu2 lagi....

biarla bercinta berpuluh2 tahun lamanye...biarlah berkasih cam nak rak lagi...tetapi, jika tiada jodoh...manakan bole bersatu...tanpa izin Allah, tanpa jodoh dan takdir drpd Allah, kekasih yg berpasangan bertahun2 lamanye takkan bersatu...dan, sekiranye itu jodohnye, berjumpa sehari pun bole bersatu dan hidup bahagia sampai bila2...

begitu besar kuasa Allah...sesungguhnye Dia je yang tau apa yg terbaik untuk umatnye ini..Dia telah menentukan segalanye dan kite tiada kuasa untuk menolak ketentuannye itu...

Allah Maha Besar...sampai arini, aku rasa cam tak pecaya apa yg terjadi...tapi, itulah ketentuan Allah dan kite harus terima dan redha ngan apa yang ditentukan olehnye...

Ya Allah, Engkau kuatkan lah hatiku..berikanlah aku semangat..aku insan yg lemah..sgt2 lemah..kadang2, aku berasa sgt2 down dan aku tahu hanya Engkaula yg sentiasa menemaniku...tiada siapa menemaniku di sini...tapi, aku ada Engkau untuk mengadu segala jenis emosi dan perasaan ku ini...Ya Allah, permudahkanlah segala urusan dan pekerjaan ku ini...semoga Engkau memberikan aku kekuatan untuk terus hidup di muka bumi yang asing ini....Amin...



*gambar hanyalah sebagai hiasan untuk entry yg dot dot dot....

9 comments:

toblerone said...

susa kn nk lupekan org yg penah kite syg.. ap pon ad hikmah disebaliknya.. mgkin Dia tkdirkan insan lain yg lebih layak utk kite.. :)

ratusiput said...

betul tu...apa pun kite dh berusaha utk yg terbaik...slebihnya kite berserah je k...walaupun berat..

Shu Shinju said...

nape sedih2 ni titin....jgn sedih k..

Hana Faza-same person said...

semua itu ketentuan Tuhan kan tin :) akak pon rasa takjub indahnya apa yang Tuhan tentukan..kita rasa ini terbaik, tp sebenarnya ada lebih baik Tuhan tentukan..

mrs chenta said...

xmo sedih2 ya... kuatkan semangat.. =)

Pepel BoNda AmaNi said...

manusia xpenah lari dari dugaan kan...

Tqa said...

Pic akak cantik!

-oP_ida- said...

sabaq na.....ALAH ATUQ SUME NI
jodoh PERTEMUAN, ajal maut SUME dh siap sedia...kita sebagai manusia jgn putus asa berusaha...ehehehhehehe

Tokida Shuji said...

dont be sad k...
i'm with u.. always..
senyum2 selalu... ;)
http://www.youtube.com/watch?v=9dqLCksKUxo

Related Posts with Thumbnails