Search This Blog

Tuesday, November 07, 2017

BANJIR BESAR di PENANG

Assalamualaikum bloggers...

Lama jugak aku menyepi....last week, bz ngan keje n training....weekend ritu bz ngn banjir....huhuhu....da lama sgt Penang tak di landa banjir besar ni....tapi, kali ni, tiba2 banjir melanda negeri tercinta ku...walaupun, rumah aku selamat drpd bnjir besar.Alhamdulillah...tapi, ade jugak sedara maraku yg terkena ngan bnjir besar tu....Kesian sgt....


Sebenarnye, bnjir ni ade effect jugak utk diriku...jln yg aku selalu lalu utk ke kerja da dinaiki air...Masuk arini, da 2 hari, aku tak bole lalu jln tu...so, nk ke tempat kerja, terpaksa aku ambik jalan jauh sket laa...kalo lalu jln tu, akibatnye kena naik SAMPAN la....hehehe...


Alhamdulillah, pg ni, air da kembali surut...tp, ade tempat, yg air still berlinang dlm rumah dorang..sian sgt....semoga dipermudahkan sumenye untuk mangsa2 banjir...


Aku nk share sket rumah kakak ipar ku yg terkena banjir...belakang rumah die memang dkt sgt dengan sungai....so, air naik sampai paras pinggang jugaklaa...waktu kejadian, die tak sempat nk angkut brg2 pun...die pasrah dan redha je la tgk brg ditenggelami air....tinggalkan rumah dan selamatkan diri dulu.... lebih baik camtu kannn...



Rumah kakak iparku yg ditenggelami air
mangsa dikeluarkan drpd tempat kejadian ngan sampan ATM.... terima kasih pihak ATM yg cepat bertindak  memindahkan mangsa banjir...sementara menunggu bantuan, dorg terpaksa menumpang rumah depan yg dua tingkat nii...
Kampung kecil yg ditenggelami air...
Alhamdulillah, aku masih bole pergi kerja mencari rezeki walaupun ade sedikit kesan untuk diri...mungkin bencana kali ini memberi sedikit peringatan untuk diri aku dan kite semua....mudah-mudahan kite sentiasa dilindungi oleh Allah...

#PRAYFORPENANG :)

8 comments:

Amanda Suria said...

Ya allah...kesiannya semua mangsa yang terlibat..TAK PERNAH RASA DAN TAK NAK RASA..dengar pun banyak negeri kena kan..hujan lebat lain macam...risau jugak SA....

Cik manggis said...

Semoga dipermudahkan segala urusan mangsa mangsa banjir. Sedih juga bila tengok berita tentang banjir yang melanda pulau pinang ni. Semoga semua mangsa tabah menghadapi ujian ini. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. Semoga kakak ipar sis juga tabah menghadapinya.

Illya LeYa said...

Semoga semuanya kembali pulih seperti sedia kala

Ana Suhana said...

Semoga dipermudahkan segala urusan. Take care ye.

anak denesor said...

aduh sedih nya rasa

Wani Sukarno said...

salam singgah sini, terkejut jugak dengar penang banjir huu.. apapunn ujian Allah kita kena redha.. semoga ada hikmah di atas segalanya..

Mrs. A said...

Kesian semoga mereka yang terlibat banjir dikurniakan kesabaran yang tinggi serta redho. Pasti ada hikmah disebaliknya.

Aziana Mohd Salleh said...

terkejut juga Penang banjir tempoh hari. Apa pun, segalanya pasti ada rahmat dan hikmah dari Nya.

Related Posts with Thumbnails