Search This Blog

Wednesday, January 03, 2018

Imbasan 2017 part 2

Imbasan 2017 | Assalamualaikum sume. hari ni da masuk hari ketiga dalam 2018. Alhamdulillah, all went well... walaupun pagi tadi ade sedikit drama di tadika anak sulung ku. hari pertama (semalam) ok je...tak nangis pun. hari ni, Arissa sedih pulak. Nangis2 nak ikut aku balik jugak. arap2 anak mama ok la kat sekolah ye.

harini nak sambung entri yang lepas. biasala, selalu nak taip panjang ni, takut takde yang nk baca sangat kan.

July 2017

Bulan July ni, kite sambung beraya lagi. raya kan sebulan. bulan ni, banyak spend time ngan famili je. selalunye weekend kitorang akan lepak2 tasik kat Vision Park. tak pun, g jalan tepi pantai kt Pantai Bersih.


August 2017

I LIKE BULAN OGOS. sebab ape? sebab it was my birthday month. so, tahun ni, aku wat kelainan sket celebrate my birthday. aku amik cuti sehari dan celebrate ngan my ex BF (sape lagi my husband la)...seharian kitorang g dating berdua je tanpa anak2. bile lagi kan nak berdating ni...selalu ngan anak2 je selalu bergaduh jugak sebab anak2..

Kat penghujung bulan Ogos, mama aku dapat panggilan HAJI. so, beramai2 antar mama ke Mekah menunaikan Haji. walaupun mama pergi seorang tapi Alhamdulillah Allah memudahkan perjalanan mama untuk menunaikan haji. 

Pada cuti hari merdeka, aku pergi melawat ke negeri pantai timur. stay 2 malam kt Tok Aman Bali. pergi sana sebab nak attend wedding my BFF sejak kt U lagi. so, harusla pergi kan. sambil makan kenduri sambil kite bercuti ke Kelantan. 



September 2017

Di bulan 9, aku memulakan perniagaan online ku. aku wat secara kecil-kecilan dan sambilan je. bukan dapat banyak untung pun. tapi sebab, aku ni suka online, so aku ambil kesempatan promote kan barang2 di media sosial. sesiapa yang berkenan bolela beli. walaupun bukan setiap hari dapat pelanggan, tapi seronok jugak bile sesekali customer datang nak beli. customer HAPPY, aku lagila HAPPY. aku tak amik untung banyak pun. rm1 -rm2 je...hahaha...camne nak maju kann...jom korang support my small business. follow la my instagram @erneearyssa.

First customer ku adalah ex classmate ku. terima kasih sebab support my small business ni.



Oktober 2017

My husband start sambung Master kt UUM, Kedah. so, memang selalu ikut my husband ke sana. bile die g kelas, aku jaga anak stay kt Hotel EDC UUM. best jugak melayan anak2 yang selalu nk mandi kolam je...

Bulan ni jugak, aku join Young Living. bukan ape, anak aku selalu je selsema. so, aku arap lepas ni, dia dijauhkan daripada penyakit 3 serangkai tu. Alhamdulillah, skang ni kurang sket la. sebabnye, selalu aku sapu imune blend kat anakku. sangat2 serasi dan berkesan. Alhamdulillah.


November 2017

Open day Little Caliph pada 11-11, anak sulung ku sangat excited nak pegi sekolah.
round2 satu sekolah, tgk keadaan sekeliling. Alhamdulillah, dia suka. Adik dia pun excited jugak. tapi, adik takleh masuk sekolah lagi. kena tunggu 4 tahun.




December 2017

seronoknye bulan december ni. all about HOLIDAY. :)

walaupun, kitorang cuti2 kat penang n kedah je...tapi happy sangat...
cuti tahun baru, kitorang g celebrate new year kt Penang je...nanti, aku update ye pasal new year celebration. 

Alhamdulillah, 2017 da melabuhkan tirainye. skang, mulala fasa tahun baru 2018. semoga tahun ni memberi banyak lagi kenangan indah yang bole dikongsikan bersama. azam 2018 masih di awangan lagi. tak tau ape yang nak achieve. padahal banyak sangat yang nak dalam kepala tu. nak kurus, nak cantik menawan, nak g US lagi, nak tambah koleksi beg LV lagi, nak tambah anak lagi, nak g holiday lagi.

sampai sini saje....till then, bye......

1 comment:

Ana Suhana said...

Wah nak tambah koleksi beg LV tu yf plg mahal. Hehe. Semoga business sis terus berjaya.

Related Posts with Thumbnails