Search This Blog

Tuesday, January 02, 2018

Imbasan 2017 part 1

Assalamualaikum korang.

Hari ni da msk hari ke 2 dalam tahun 2018. Patutnye post ni di pos minggu lepas lagi. tapi terpaksa ditangguhkan sebab banyak sangat kerja yang perlu diselesaikan. so ade dlm draft je la...Cepatnya masa berlalu. Diam tak diam lagi 4 hari kita akan meninggalkan tahun 2017. Banyak sangat kenangan manis yang berlaku dalam tahun 2017 yang lepas. Alhamdulillah. Ade juga kenangan pahitnya. Tapi biarlah tersemat dalam hati. Kite share kenangan yang manis2 saje ye.

Jan 2017

Di awal bulan Januari, lahirlah puteriku Arissa El- Zahrah 3 tahun yang lepas. tapi, aku tak wat birthday party besar- besaran pun.. celebrate dengan famili je....potong kek je. InsyaAllah tahun ni, kite wat birthday party ye. Kat hujung bulan Januari, aku dan family mertua ku pergi melawat Pulau Langkawi.. pergi melawat Underwater World, bawa adik Emir dan kakak Arissa jalan-jalan tengok ikan dan penguin....




Feb 2017

Di awal Februari pun masih di Langkawi. pergi naik kabel car tapi tak pegi naik kat skywalk. aku kan gayat. tak bole nak jalan sampai ke hujung.. ke tengah pun tak sampai lg..masa pertengahan februari, aku dapat berita baik daripada bos. bos suruh apply VISA untuk ke US. so, one day trip to KL for VISA interview. yang sedihnye, tak dapat visa aritu jugak.. tunggu dlm 2 mggu baru dapat. nasib baik, dapat jugak...kalo tak, memang tak leh nak g US. 


Mac 2017

14-Mac, celebrate birthday adik emir bersama kakak Delisha dan mamasu Nadia....seronokla ade 3 org birthday yang sama. small celebration je..potong kek bersama famili. di penghujung mac, aku da kena pegi US. masa ni sedih sangat nak tinggalkan anak ku baby Emir, yang baru saja masuk setahun umurnye. memang sedih giler....sedih jugak tinggalkan kakak Arissa dan abahnye..huhu....sampai kt US, aku sorang je..memang sepanjang perjalanan pun sedih teringat kan si kecik je....2 miggu jugak la aku tinggalkan baby kecikku...

Ade satu benda yang tak dapat dilupakan masa kat US adalah aku sesat masa mula2 menjejakkan kaki kt Airport San Fransisco. aku tersalah hotel. nasib baik da sampai hotel tu, receptionist kat situ gitau aku yang aku salah hotel yang aku booking. so, terpaksa la drive keta malam2 ke hotel yang aku booking. Alhamudilillah sampai jugak.

Da sampai US, aku tak lepaskan peluang untuk melawat tempat2 menarik kat sana. aku g kota San Fransisco dan main salji kat South Lake Tahoe





April 2017

US trip kali ni memang banyak shopping trip je. nak tau sebab ape? sebabnye Shopping Outlet dekat sangat ngan my company. 5 minit drive je ke sana. aku apalagi, masa lunch je terus shoot je ke shopping outlet tuuu...hehehe...aku jadi personal shopper ms kat US nii..banyak jugak amik order sampai beg pun tak muat. so, kena beli beg lagi satu kt sana.

Alhamdulillah 8- April, aku berkesempatan meraikan hari lahir mama ku kat Penang.birthday girl yang belanja masa tu. makan kat the Light hotel...heheh


May 2017

Bulan May, tak banyak benda menarik sangat. Masa labor day, aku g KL melawat anak sedara yang baru lahir...sambil2 tu, kite berusti sekali la kt the Royal hotel damansra, depan IKEA...masa penghujung bulan May, ade department teambuilding yang wat kat area Batu Feringgi..so, banyak pics from teambuilding je...



June 2017

Hari RAYA Aidilfiri jatuh pada bulan Jun. so, banyak gambo raya je. macam biasa aku balik beraya kat kampung mertua n kampungku yang dekat 10min je perjalanan...hahah...senang sangat, tak yah gaduh2 nak balik beraya.



ps: Ade sambungan plak ye....utk second half of the year 2017. 

4 comments:

Ubai Ismail said...

seronokkan dapat recall blik perjalanan sepanjang tahun..selamat tahun baru :)

Warisan Petani said...

Semuanya dah jadi kenangan.

Ana Suhana said...

Wah penuh dengan aktiviti. Semoga tahun ni lagi banyak perkara menarik tercapai. ❤

Unaizah San said...

ok jugakbuat entri macam ni. ok. nak recall apa yg saya dh buat sepanjang thn lepas jugaklah..

Related Posts with Thumbnails